Fearless

Originaltitel: Hua Yuan Jia
Regissör:Ronny Yu
Utgivningsår:2006

Om Fearless:

Berättelsen om Hua Yuan Jia; hur han som ung alltid ville slåss och visa sin styrka och hatade att förlora; hur det sedan tog honom från att vara en välbärgad man till ruinen i rännstenen med sin familj mördad; och sedan hur han kom tillbaka för att representera Kina mot makterna från väst.
Se filmen på CDON

Regissör: Corey Yuen
År: 1993
Genre: Komedi, Action
Legenden om Fong Sai Yuk 1

Jet Li, Shidô Nakamura, Nathan Jones, Collin Chou, Son Li, Dong Yong, Qu Yun, Son Li, Dong Yong, Qu Yun

Chris Chow

Drama, Action, Biografi

Huo Yuan JiaHuo Yuanjia

Hongkong, Kina, USA

Recension Fearless

- astridmia sätter betyg 4 och skriver:
Fearless handlar om Kung Fu-mästaren Huo Yuanjia (Jet Li). Han levde omkring förra sekelskiftet och var grundaren av ett sportcenter som var det första att ena alla olika Kung Fu-traditioner. När vi först möter honom i filmen är han i färd med att möta fyra olika kämpar och måste besegra dem alla för att vinna. Det kan tyckas vara en ojämn match och han måste vinna för att försvara Kinas heder gentemot...

Recension av Fearless - Läs hela!

Diskussioner om Fearless  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fearless (287 st)
StaffanE71 (Anmäl)   24/12 2017
Snyggt filmad, storartade fajter om än aningens svulstiga. Storyn är ganska enkel. En svag 4'a ändå. Se den.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Barneyk (Anmäl)   7/8 2017
Jag får nog instämma rätt mycket med Gordyal här men utan att vara fullt så negativ till grejen. Jag gillar flortunn kampsportsstory enligt mall 1A, men då krävs det att koreografin bär filmen istället. Och jag tycker inte fajterna har driv och känsla nog för att göra det. Även om en del saker är riktigt snygga blir det aldrig ett flow. Filmen är väldigt styckad och berör aldrig mina känslor.
Conan Barbaren (Anmäl)   3/7 2016
Bedrövlig
Gordyal (Anmäl)   29/5 2016
Jisses amalia sicket pekoral. Flortunn kampsportsstory enligt mall 1A, den förenklade versionen. Stoppar man sedan in den i någon sorts storslagen wuxia-förpackning och kryddar med orientaliska hötorgsvisdomsord, så börjar vi närma oss Fearless. Men fajterna är förstås snygga. (6/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fearless
Se filmen