Fences

Originaltitel: Fences
Regissör:Denzel Washington
Utgivningsår:2016

Om Fences:

En afroamerikansk far brottas med rasrelationer i 1950-talets USA samtidigt som han försöker uppfostra sin familj och förlika sig med sitt livs händelser.

Titel: Mudbound
År: 2013
Genre: Drama, Komedi
Film nr.: 102011
Prince Avalanche

Denzel Washington, Viola Davis, Stephen Henderson, Jovan Adepo, Russell Hornsby, Mykelti Williamson, Saniyya Sidney, Christopher Mele, Lesley Boone, Jason Silvis

August Wilson

Drama

Diskussioner om Fences  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fences (18 st)
kryttan (Anmäl)   08:06 20/5
Njae, en teater på film blir lite märklig i hur dialoger/monologer levereras. Visst de är duktiga skådisar, men tycker inte det funkar riktigt.
Rift (Anmäl)   24/11 2018
Nu har jag sett Denzel Washington spela forcerat i flera filmer och då står det klart att han är en förevisande skådespelare. Han visar istället för att spela/gestalta. Men Viola Davis är mycket bra och äkta i varje millimeter, filmen lever på henne. Om det inte hade varit för Denzel Washingtons ytliga skådespeleri hade filmen fått en fyra.
mammene (Anmäl)   26/10 2017
Helt otrolig insats av Denzel och väldigt annorlunda att se honom i en sådan roll. Man kunde riktigt känna att hans skugga och väsen intog omgivningen, en offermentalitet utan dess like så han var svår att tycka om. Intressanta dialoger och en välgjord skildring av tiden, måste också berömma Viola Davis för hennes insats inte lätt att hävda sig i det sällskapet, det blev ett samspel
Sture Stenhög (Anmäl)   25/10 2017
Jag brukar ha svårt för när det blir för teatraliskt, och till en början var jag rädd för att det skulle bli ett problem här. Men ganska snart stod det klart för mig att det här är en väldigt intressant karaktärsstudie, och eventuella stilistiska invändningar blev mindre viktiga. Denzel är verkligen fantastiskt bra i huvudrollen, och trots att hans karaktär inte direkt är sympatisk, så låter filmen honom hela tiden agera och resonera efter en logik som känns trovärdig. Han tillåts ha sina poänger, sedan får man som publik tycka vad man vill om dem. Det blir en skildring av generationsklyftor och en destruktiv offerroll, och filmen lyckas både vara väldigt tidsspecifikt relevant samtidigt som det hela tiden finns universella drag i Denzels karaktär och de konflikter som uppstår. Trean är ganska stark i slutändan
arruba (Anmäl)   5/9 2017
Den är sanslöst välskriven och Denzel visar upp sitt bästa jag, när han inte fick oscarn syntes det i hans ögon, men Denzel. Känn lunget, Alla gillar dig ändå! Bra film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fences