Fiendens fiende

Originaltitel: Fiendens fiende
Regissör:Mats Aréhn, Jon Lindström
Utgivningsår:1990

Om Fiendens fiende:

Någon mördar svenska officerare och får det att se ut som Sovjetiska agenter utfört attentaten. Carl Hamilton måste lösa detta innan denna farliga situation utmynnar i ett riktigt spionkrig med Sovjet...

Titel: Vendetta
Regissör: Mikael Hylin
År: 2000
Genre: Action
Hassel – Förgörarna

Peter Haber, Maria Grip, Sture Djerf, Krister Henriksson, Bernt Lindqvist, Kjell Lennartsson, Gösta Bredefeldt, Peder Falk, Peter Andersson, Per Morberg

Thomas Borgström, Jon Lindström, Lars Bill Lundholm

Thriller, Mini-serie

Enemy's Enemy

Sverige
Med i listor: Hamilton
Diskussioner om Fiendens fiende  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fiendens fiende (47 st)
Rai (Anmäl)   01:24 10/1
går att se...
andmoreagain (Anmäl)   19/10 2017
Haber är ju alltid bra. Men serien är rätt kass dock ganska charmerande. En mycket underhållande tvåa.
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   4/3 2017
Har förstås läst boken (det har väl majoriteten av svenskar gjort) så jag vet ju att den här historien av Jan Guillou håller mycket hög kvalitet. Däremot gör inte DVDn det (TV miniserie, 8 delar). Vansinnigt dålig teknisk kvalitet. Även soundtracket ligger under acceptabel nivå. Jan Guillous kommentarer inför varje avsnitt tycker jag däremot är ett positivt grepp. Trots allt. Det här är en bra och underhållande film, värd att se om.
Krille80 (Anmäl)   9/2 2015
Jag gillade Stefan Sauk i rollen som Hamilton men Peter Haber gör också rollen riktigt bra här. Tyvärr backas han inte upp särskilt bra och även om denna miniserie bjuder på spänning så jublar jag inte. Godkänd. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fiendens fiende