Fight Club

Originaltitel: Fight Club
Regissör:David Fincher
Utgivningsår:1999

Om Fight Club:

Vår berättare lever ett vanligt liv och hatar det. En dag träffar han Tyler Durden som anser att det bara är genom smärtan och kampen som en man kan känna att han lever. Tillsammans startar de en hemlig klubb där unga män får utlopp för sina frustrationer genom slagsmål.

Titel: Shutter Island
Regissör: Richard Kelly
År: 2001
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction, Fantasy, Mysterium
Donnie Darko

Brad Pitt, Edward Norton, Helena Bonham Carter, Meat Loaf, Jared Leto, Zach Grenier

Jim Uhls

Drama, Thriller

Tyskland, USA

Recension Fight Club

- connya sätter betyg 5 och skriver:
Av någon anledning tänkte jag se den samtidigt bioauktuella tarzan istället för figt club eftersom jag tyckte att affischen såg så tråkig ut. Att regissören David Fincher gjort Seven och The Game visste jag inte heller förens efter biobesöket. Men Fight Club fullkomligen slog ner mig, lämnade mig med eftertanke efter besöket i den där salongen vi älskar så mycket men det var samtidigt egentligen först...

Recension av Fight Club - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipset Top 30, Filmtipsets Topp 250, Medlemmarnas favoritfilmer, Populärt och billigt, Thriller Top 50
Diskussioner om Fight Club  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fight Club (1883 st)
Pingstpastorn (Anmäl)   20:16 20/8
Den originella idén och skådespelarnas insatser höjer betyget lite men den färdiga filmen kunde ha blivit en aning bättre. Men den är ändå väldigt bra.
idaho1981 (Anmäl)   11:51 30/3
Galen film som har mer att komma med än man först tror. Det allra bästa är ju ändå skådespeleriet som är helt fantastiskt. Svag femma eller stark fyra.
Illville (Anmäl)   22/12 2016
Såg lite fram emot denna film men den var nog egentligen inget för mig, vad avser handling och plot. Bra skådisar dock....
Sunken25 (Anmäl)   21/12 2016
Mästerverk!
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Trots att handlingarna är helt olika så finns en del likheter mellan den här och Finchers tidigare filmer ”Seven” och ”Game”. Alla tre är mörka, obehagliga, originella och oförutsägbara. Men det blir inget topp betyg här. Det blev de inte heller för de två nämnda föregångarna. Jag är tydligen inget Fincher fans.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fight Club