Fight Club

Originaltitel: Fight Club
Regissör:David Fincher
Utgivningsår:1999

Om Fight Club:

Vår berättare lever ett vanligt liv och hatar det. En dag träffar han Tyler Durden som anser att det bara är genom smärtan och kampen som en man kan känna att han lever. Tillsammans startar de en hemlig klubb där unga män får utlopp för sina frustrationer genom slagsmål.

Titel: Shutter Island
Regissör: Richard Kelly
År: 2001
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction, Fantasy, Mysterium
Donnie Darko

Brad Pitt, Edward Norton, Helena Bonham Carter, Meat Loaf, Jared Leto, Zach Grenier

Jim Uhls

Drama, Thriller

Tyskland, USA

Recension Fight Club

- alexander o sätter betyg 5 och skriver:
För att gå rakt på sak: Fight Club är ett mästerverk som på ett genialiskt och mycket välgenomtänkt sätt ransakar hela vår livsstil. Det är en film som skrämmer oss med vad som kan hända när en människa tröttnar på att leva på rutin i en falsk livvstil. Denna människa gestaltas mycket bra av Edward Norton, och utan att avslöja för mycket, också av Brad Pitt. Edward Norton spelar en urtröttad försäkringsagent...

Recension av Fight Club - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipset Top 30, Filmtipsets Topp 250, Medlemmarnas favoritfilmer, Thriller Top 50
Diskussioner om Fight Club  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fight Club (1886 st)
sawa (Anmäl)   11:01 19/3
Intressant plot fast kanske lite väl skruvad. The first rule of Fight Club is: you do not talk about Fight Club.
Jaganatha (Anmäl)   23:16 13/3
David Finchers bästa film utan tvekan. Kul att se den på bio igen, men den upplevelsen delades inte av alltför många i Lund. Vi var två i salongen...
Rai (Anmäl)   16/11 2017
Helt ok...
Pingstpastorn (Anmäl)   20/8 2017
Den originella idén och skådespelarnas insatser höjer betyget lite men den färdiga filmen kunde ha blivit en aning bättre. Men den är ändå väldigt bra.
idaho1981 (Anmäl)   30/3 2017
Galen film som har mer att komma med än man först tror. Det allra bästa är ju ändå skådespeleriet som är helt fantastiskt. Svag femma eller stark fyra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fight Club