Fighting with My Family

Originaltitel: Fighting with My Family
Regissör:Stephen Merchant
Utgivningsår:2019

Om Fighting with My Family:

En före detta fribrottare och hans familj tjänar sitt leverne på brottningsframträdanden inför små läktare runt USA. Barnen i familjen drömmer om att bli professionella fribrottare i WWE.

Florence Pugh, Lena Headey, Nick Frost, Jack Lowden, Kim Matula, Ellie Gonsalves, Aqueela Zoll, Julia Davis, Thea Trinidad, Vince Vaughn, Dwayne Johnson, Stephen Merchant, Stephen Farrelly, Hannah Rae, Jack Gouldbourne, Mohammad Amiri, Elroy Powell

Stephen Merchant

Drama, Komedi, Biografi

Storbritannien, USA
Diskussioner om Fighting with My Family  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fighting with My Family (1 st)
Jaganatha (Anmäl)   23:32 30/3
Komikern Stephen Merchant gör något ganska oväntat när han här skriver manus till och regisserar en biografisk film om en typisk brittisk "underdog" slår sig upp, bokstavligen, underifrån. Spektaklet som kallas wrestling eller WWE intresserar mig alltså inte i det ringaste, men just därför är det så upplyftande att kunna konstatera att historien fungerar i det stora hela, både som drama och komedi. Florence Pugh är mycket bra i huvudrollen och passar bättre som svarthårig goth än som fuskblondin. Nick Frost och Julia Davis är annars roliga i sina mindre roller. Positiv överraskning, även om det förekommer en del slitna klichéer.