Filly Brown

Originaltitel: Filly Brown
Regissör:Youssef Delara, Michael D Olmos
Utgivningsår:2012

Om Filly Brown:

Majo Tonorio är en hip hop-tjej som går under artistnamnet Filly Brown. Hon lever ett tufft liv i Los Angeles och drömmer om att slå igenom och förbättra situationen för sig själv och sin familj. När hon får ett erbjudande från ett stort skivbolag ställs hon inför dilemmat om hon ska svika de vänner som tagit henne dit hon är eller om hon ska låta en gyllene chans glida henne ur händerna.

Gina Rodriguez, Lou Diamond Phillips, Braxton Millz, Chrissie Fit, Joseph Julian Soria, Emilio Rivera, Noel Gugliemi, Jenni Rivera, Kerry Norton, Khool-Aid Rios, Cuete Yeska, Daniel Edward Mora, Edward James Olmos, Jorge Diaz, Chingo Bling, Baby Bash

Youssef Delara

Drama

Diskussioner om Filly Brown  (0 diskussioner)
Kommentarer om Filly Brown (3 st)
jonbo (Anmäl)   11/1 2018
Den når inte högre än vad dess generiska historia tillåter men insatserna bär upp och för en som inte uppskattar musikstilen särskilt mycket så är musiken helt ok.
Borrman (Anmäl)   10/1 2014
Fin historia med gamla godingar till skådisar. Jag gillar rap men det var absolut inte musiken som lyfte den här filmen. Snyggt foto
Howler19 (Anmäl)   6/1 2014
Gillar inte hip hop normalt sett men det var en del bra av den varan här faktiskt. Helt okej film också.