Filmen jag inte pratar om längre

Originaltitel: Filmen jag inte pratar om längre
Regissör:Jesper Ganslandt, Martin Degrell
Utgivningsår:2009

Om Filmen jag inte pratar om längre:

Det är tidigt 2000-tal och den unge entrepenören Patrick Casey räknar in IT-miljonerna. Allt tycks vara möjligt, så varför inte ... spela in en film? Ett kompisgäng utan större erfarenhet bestämmer sig för att göra en episk kultrulle, kanske rentav "världens bästa film". Finansieringen är inget problem, utan som Casey uttrycker det: "Det är lättare att låna ihop tio miljoner än en miljon." Men när pengarna sinar och konflikterna trappas upp, så händer - ingenting. Lögnen har växt sig för stor för att kunna bromsas.

Titel: Det nakna ansiktet
Hilary and Jackie

Dokumentär

The Film I'm No Longer Talking About

Sverige
Diskussioner om Filmen jag inte pratar om längre  (0 diskussioner)
Kommentarer om Filmen jag inte pratar om längre (12 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
Darn (Anmäl)   22/3 2015
Kul att se som både tidsdokument och en historia om entusiastiskt filmskapande. Även om filmen, sett som dokumentär, kunde ha mått gott av att några moment, som t ex psykologscenerna, hade kunnat skippas till förmån för en lite mer rimlig struktur i övrigt. Fin musik var det också och ett mycket bra initiativ till innehåll!
Jonnythefox (Anmäl)   3/5 2010
Var får jag tag i den här filmen? Vill se!
Dallelito (Anmäl)   6/3 2010
angst
Tonti (Anmäl)   23/9 2009
Intressant att misslyckandet kunde sätta sig så pass hårt som det gjorde hos vissa av de inblandade. Dokumentären är klassisk men kunde kanske varit lite mer fokuserad.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Filmen jag inte pratar om längre