Final Destination

Originaltitel: Final Destination
Regissör:James Wong
Utgivningsår:2000

Om Final Destination:

I en vision såg han sina kompisar dö i en flygkrasch. Han försöker hindra dom från att flyga men de börjar dö en efter en på ett mystiskt sätt.
Se filmen på SF Anytime

Originaltitel: Stay Alive
Regissör: William Brent Bell
År: 2006
Stay Alive

Devon Sawa, Ali Larter, Kerr Smith, Seann William Scott, Kristen Cloke, Amanda Detmer, Chad Donella, Tony Todd, Daniel Roebuck, Roger Guenveur Smith, Brendan Fehr, Forbes Angus, Robert Wisden, Barbara Tyson, Larry Gilman, P Lynn Johnson

Jeffrey Reddick, Glen Morgan, James Wong

Skräck

USA, Kanada

Recension Final Destination

- QZQ sätter betyg 4 och skriver:
En skolklass får förmånen att åka på en klassresa till Frankrike. Väl på planet som skall ta dem till Paris så somnar Alex, spelad av Devon Sawa. I en dröm så ser han hur flygplanet de alla sitter i exploderar, bara några minuter efter att de lyft från marken. När Alex vaknar så har planet inte lyft än. Skrämd av sin dröm så ställer Alex till en scen och försöker få av alla från planet. Alex och fem...

Recension av Final Destination - Läs hela!

Diskussioner om Final Destination  (0 diskussioner)
Kommentarer om Final Destination (341 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Jamesa (Anmäl)   29/10 2016
Bra och underhållande film i genren. Sticker faktiskt ut lite.
Stygga-Vargen (Anmäl)   15/10 2016
Ganska originell och spännande skräckfilm med bra skådespelare.
Luna Ametist (Anmäl)   19/2 2016
Jag skulle förmodligen ha givit denna film en 3:a istället för 2 om det inte vore för att jag ogillar skådespelarna.
Lotso (Anmäl)   10/10 2015
I sin helhet är Final Destination en kreativ film vars handling ändå känns nytänkande på något vis. I alla fall jämfört med de flesta skräckfilmerna som släpptes omkring den här tiden. Problemet ligger i tonen som är överallt. Ibland är den mörk och seriös, andra är de för komisk för sitt eget bästa. Underhållande var den i alla fall den saken är säker. Men en sak är säker, du är aldrig säker från döden. För du kan aldrig lura döden...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Final Destination