Final Fantasy: Advent Children

Originaltitel: Final Fantasy VII: Advent Children
Regissör:Tetsuya Nomura, Takeshi Nozue
Utgivningsår:2005

Om Final Fantasy: Advent Children:

Filmen tar vid två år efter slutet i tv-spelet Final Fantasy VII och återförenar dess karaktärer i nya äventyr. En underlig sjukdom kallad "geostigma" brer ut sig över världen och dödar mestadels barn. Cloud Strife, som numera lever ett ensamt liv, blir uppsökt av Shinras förre VD Rufus som vill att Cloud skyddar honom från tre mystiska bröder som letar efter sin mor. Den mest talföre av bröderna är väldigt lik Sephiroth, spelets stora skurk.

Titel: Last Order: Final Fantasy VII
Regissör: Shinji Aramaki
År: 2013
Genre: Science Fiction, Anime
Harlock: Space Pirate

Takahiro Sakurai (röst), Ayumi Ito (röst), Shotaro Morikubo (röst), Toshiyuki Morikawa (röst), Tsuduruhara Miyuu (röst)

Kazushige Nojima

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, Anime

Japan

Recension Final Fantasy: Advent Children

- connya sätter betyg 2 och skriver:
Man kan "försvara" Advent Children med ett par argument; 1: man kan ha spelat spelet mer än vad som är hälsosamt och därmed älska karaktärerna - eller; 2: Man kan tycka att japaner berättar historier bättre än någon annan och... 3: ...man kan säga att snygga effekter är 99% av det man går efter när man betygsätter en sådan här film. Alla de här tre argumenten fungerar; men då ska man samtidigt...

Recension av Final Fantasy: Advent Children - Läs hela!

Med i listor: Anime Top 50
Filmnummer: 19792
Diskussioner om Final Fantasy: Advent Children  (0 diskussioner)
Kommentarer om Final Fantasy: Advent Children (441 st)
Slegnirp (Anmäl)   25/9 2016
Svårt att sätta betyg. Som fan av spelet är det en 4:a för hur den rena fanservicen. Men som film kan jag inte ge annat än en 2:a. Den är snygg men den är ologisk och man behöver ha spelat spelet först och en film måste alltid kunna stå på egna ben.
MaxMackan (Anmäl)   4/2 2014
Snygg, inte minst i fight-scenerna, men nästan omöjligt att hänga med ordentligt för mig som inte spelat spelet. Det ligger dock på min spel-todo, så jag får väl se om den här sen...
Blodqvist (Anmäl)   11/8 2013
En mycket bättre film än Spirits Within. Fast föregångaren till Playstation är bättre och filmen känns som en onödig uppföljare. Gillar man glitter, monster och svärd så är detta filmen för dig.
V70 (Anmäl)   8/8 2013
Önskar att jag hade känt till spelet innan jag började titta... Därav betyget på min upplevelse. Detta är inte en "traditionell" film utan en förlängning av ett spel.
cocopayanut (Anmäl)   5/3 2013
spela sjuan på ps istället
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Final Fantasy: Advent Children