Final Mission

Originaltitel: Final Mission
Regissör:Lee Redmond
Utgivningsår:1994

Om Final Mission:

Flygkapten Tom "Outlaw" Waters är pilot i det amerikanska flygvapnet. Tillsammans med tre andra piloter deltar han i ett hemligt projekt – där piloterna ska styra flygplan med virtual reality. Men snart börjar hans kollegor dö i flygövningar under mystiska omständigheter. Kapten Waters börjar misstänka en konspiration bland sina överordnade. Eller är det hans nya älskarinna – Caitlin Cole – som ligger bakom det hela?

Corbin Bernsen, Richard Bradford, Anthony Dean Fields, Jerry Giles, Elizabeth Gracen, Tim Moran, Steve Railsback, Beth Tegarden, Billy Wirth, Frank Zagarino

Virginia Gilbert, Sam Montgomery, Lee Redmond, Ernest Sheldon Jr

Action, Science Fiction

Diskussioner om Final Mission  (0 diskussioner)
Kommentarer om Final Mission (4 st)
Bumbi78 (Anmäl)   25/10 2015
Det här med virtuell reality figurerade i ett gäng rullar under det tidiga 90-talet och resultatet blev oftast tarvligt. Här läggs effekterna i en redan från början sunkig flygaction där storyn stundtals känns helt obegriplig - eller också brydde jag mig helt enkelt inte.
dudson (Anmäl)   19/6 2013
Så sämst med urlöjlig handling och mossiga tönt data effekter som måste varit extremt larvigt redan 1993" sen skådespeleriet ska man inte ens nämna, given -1
Docklands (Anmäl)   25/11 2007
töntigaste filmen någonsin?
Suzolid (Anmäl)   9/1 2006
Helt OK actionrulle! Säkert snygga 3D-animationer för sin tid, bra flyt annars.