Betyg idag: 1 029 Besökare idag: 5 670

Originaltitel: Finding Neverland
Regissör:Marc Forster
Utgivningsår:2004

Om Finding Neverland:

Filmen fokuserar på författaren J.M. Barrie, och uppkomsten av hans berömda barnböcker. Han lär känna fyra barn som inte har en far, och får inspiration till att skriva en saga om barn som inte vill växa upp, och speciellt om en pojke vid namn Peter Pan.
Se filmen på Plejmo

Regissör: John Lee Hancock
År: 2013
Genre: Drama, Komedi, Familjefilm
Saving Mr. Banks

Johnny Depp, Kate Winslet, Julie Christie, Radha Mitchell, Dustin Hoffman, Freddie Highmore, Joe Prospero, Nick Roud, Luke Spill, Ian Hart, Kelly Macdonald, Mackenzie Crook, Eileen Essell, Angus Barnett, Toby Jones, Kate Maberly, Tim Potter, Oliver Fox

Allan Knee, David Magee

Drama, Familjefilm, Biografi

J.M. Barrie's Neverland

Storbritannien, USA

Recension Finding Neverland

- weng-weng sätter betyg 3 och skriver:
Här kommer Johnny Depp. För vilken gång i ordningen han valt ett manus som underbygger hans persona som bohemisk och fantasifullt evigt ung vet jag inte, men han gör det med framgång. Det kan inte nog understrykas hur viktigt det är för Hollywoods stjärnsystem att bevara skådespelare i fack, både för aktörerna själva och för publiken. Det som ofta gjort Depp något roligare än flera andra är dels att...

Recension av Finding Neverland - Läs hela!

Med i listor: Biografi Top 50, Familjefilm Top 50, Filmtipsets Topp 250, Populärt och billigt
Filmnummer: 20442
Diskussioner om Finding Neverland  (0 diskussioner)
Kommentarer om Finding Neverland (972 st)
Rai (Anmäl)   07:00 9/12
Så seg film, hände ju inget!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   22:53 14/10
helt ok
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Mark Foster kör verkligen med tvära kast när han går från Monster Ball till Finding Neverland. För det här är berättat med små åthävor. Stillsamt och med mängder av fantasi flyter detta beskedliga drama fram. Värna barnet i dig och se det här
Tatty (Anmäl)   5/3 2016
När jag såg denna filmen för första gången så var jag inte så intresserad av att kolla hela filmen noggrant och inte att förstå filmen heller. Men nu såg jag den för andra gången och förstod den bättre. Tycker den är bra, intressant och vacker film. Dock lite sorgligt men bra iallafall
swecarlsson (Anmäl)   4/1 2016
Jättefin och trevlig film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Finding Neverland