Betyg idag: 1 390 Besökare idag: 4 991

Originaltitel: Fingersmith
Regissör:Aisling Walsh
Utgivningsår:2005

Om Fingersmith:

BBC-serie i tre delar. Susan Trindler är uppväxt i en familj av tjuvar och hälare. En kväll kommer en gammal vän på besök. Han är av fin familj och kallas Gentleman. Han vill ha Susans hjälp med att få en ung arvtagerska att gifta sig med honom. Under falskt namn tar Susan plats som kammarjungfru åt den unga damen...

Titel: Affinity
År: 2002
Genre: Drama, Romantik, Krig
Film nr.: 19859
Tvillingsystrar

Elaine Cassidy, Rupert Evans, Sally Hawkins, Imelda Staunton, Charles Dance, David Troughton, Richard Durden, Polly Hemingway, Nick Lucas, Wendy Morgan, Anna Mottram, William Oliver

Peter Ransley, Sarah Waters

Drama, Kriminalare, Romantik, Mini-serie

Ficktjuven

Storbritannien
Med i listor: Mini-serie Top 50
Filmnummer: 32041
Diskussioner om Fingersmith  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fingersmith (28 st)
stgurgel (Anmäl)   23:00 25/4
Bättre än Chan Wok Parks remake
tpb (Anmäl)   10/2 2012
Godkänd adaption från boken.
alvizz (Anmäl)   6/7 2011
Med de hittills stabilaste skådisinsatserna och en riktigt spännande story är "Fingersmith" helt klart min favorit bland flat-BBC. Älskar hur storyn är som ett enda trassligt garnnystan där man hela tiden misstar sig för att ha hittat änden. Mycket välbalanserat manus!!
Klara Sofia (Anmäl)   8/12 2009
Filmer med twister har varit vanliga under en längre tid och denna håller absolut måttet. Inte bara levererar den ett lysande manus, utan också skådespelarinsatser av hög klass. Brister tycker jag är att handlingen ibland känns lite för planerad/krystad (måste de absolut vara födda på exakt samma dag?) och osannolik (rymningen via nyckelkopiering i vaselin), vilket gör att man inte förbehållslöst kan ta filmen till sig. Dock mycket sevärd för den som gillar skickligt skrivna manus i en historisk miljö. Kanske kan den kallas en "damthriller med genusperspektiv".
Jackie Frost (Anmäl)   27/9 2009
Väldigt bra film! Och från en bok dessutom. Älskade boken och vågar nästan säga att filmen var ännu bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fingersmith