First Man

Originaltitel: First Man
Regissör:Damien Chazelle
Utgivningsår:2018

Om First Man:

Historien om astronauten Neil Armstrong och den legendariska rymdresa som gjorde honom till den första människan som satte sin fot på månen, den 20 juli 1969.

Ryan Gosling, Claire Foy, Jason Clarke, Kyle Chandler, Corey Stoll, Patrick Fugit, Christopher Abbott, Ciarán Hinds, Olivia Hamilton, Pablo Schreiber, Shea Whigham, Lukas Haas, Ethan Embry, Brian d'Arcy James, Luke Winters, Connor Blodgett, Lucy Stafford

Josh Singer

Drama, Biografi

USA, Japan
Diskussioner om First Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om First Man (31 st)
Spook (Anmäl)   15:53 4/5
ville så gärna tycka om denna film då jag gillar rymgbiografier. men det mesta kändes så själlöst. dålig musik, dåliga dialoger.
Bumbi78 (Anmäl)   01:31 2/5
Snygg på alla sätt och en film som jag rimligtvis borde fallit för. Tyvärr tyckte jag merparten av filmen var trist och direkt spännande blir det ju aldrig pga att man kan sin historia. Inte heller verkade Gosling speciellt engagerad som den lite udda Armstrong. Sista halvtimman är lite av magi, men vägen dit var lång.
best_jeppe (Anmäl)   21:57 17/4
Även fast vi vet utgången så lyckas ändå Chazelle göra det hela otroligt spännande. Han lyckas även på ett helt annat sätt mot tidigare filmer jag har sett porträttera den ångest och osäkerhet astronauterna måste ha haft över om de skulle överleva eller inte. Den enda nackdelen är att filmen hoppar väldigt mycket i tiden och att den faktiskt skulle behöva vara runt en timme längre för att kunna göra karaktärerna rättvisa. Men med det sagt så tycker jag att detta är en stabil 4a.
Doddedronten (Anmäl)   22:08 5/4
Åh, så drabbande och spännande! Utsökt skådespeleri. Claire Foy går rakt in i hjärtat.
Jopparn (Anmäl)   18:45 4/4
Riktigt svagt. Sömnpiller om ett oerhört spännande ämne.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till First Man