Fisher King

Originaltitel: The Fisher King
Regissör:Terry Gilliam
Utgivningsår:1991

Om Fisher King:

När den självgode radioprataren Jack indirekt orsakar en tragedi går han ned sig fullkomligt. När han lär känna den suspekte uteliggaren Parry börjar han dock att finna en väg tillbaka.

Titel: The Caveman's Valentine
Regissör: Curtis Hanson
År: 2000
Genre: Drama, Komedi
Wonder Boys

Jeff Bridges, Robin Williams, Mercedes Ruehl, Amanda Plummer, Michael Jeter, David Hyde Pierce, Lara Harris, Harry Shearer, Kathy Najimy, John de Lancie, Tom Waits, Jayce Bartok, Dan Futterman, Christian Clemenson

Richard LaGravenese

Drama, Komedi, Romantik, Fantasy

Med i listor: People's Choice Award i Toronto
Diskussioner om Fisher King  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fisher King (166 st)
karlmats (Anmäl)   13/5 2018
Det här var mest konstigt, jag gillar varken Bridges eller Williams karaktär och det känns som att manuset spretar åt olika håll och att trådar aldrig knyts ihop. Att den här fick fem Oscarsnomineringar känns väldigt märkligt. En stabil 2a.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Visst glimmar humorn till lite då och då men detta måste nog ändå sorteras in under kategorin skitfilm. Med ett bedrövligt foto, ett ganska dåligt regiarbete och en hel del direkt dåliga skådespelarinsatser är det för mig en gåta att denna film fick hela fem Oscar nomineringar. Kan acceptera Mercedes Ruehls nominering för bästa kvinnliga biroll den ledde ju även fram till filmens enda Oscar. Men i övrigt, näää
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/11 2016
Robin Williams och Jeff Bridges gör väldigt bra ifrån sig. Filmen i sig är också väldigt bra. En av de bättre filmerna som gjordes under början av 90-talet. Stark 4:a.
zallaxx (Anmäl)   26/10 2016
Ah ja. länge sen jag fick skratta, känna lycka och ha tårar i ögonen till en och samma film. Why havent I seen this before?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fisher King