Fist of the North Star

Originaltitel: Fist of the North Star
Regissör:Tony Randel
Utgivningsår:1995

Om Fist of the North Star:

Han ska hämnas sin far och älskade.

Titel: Fist of the North Star
Film nr.: 19295
World Without End
Titel: Mad Max 2: The Road Warrior
Originaltitel: Mad Max 2: The Road Warrior
Regissör: George Miller (II)
År: 1981
Regissör: David Hogan
År: 1996
Genre: Drama, Action
Barb Wire

Malcolm McDowell, Costas Mandylor, Gary Daniels, Downtown Julie Brown, Melvin Van Peebles, Chris Penn, Dante Basco, Clint Howard, Nalona Herron, Tracey Walter, Andre Rosey Brown

Peter Atkins, Tony Randel

Action, Thriller

Hokuto no Ken

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Fist of the North Star  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fist of the North Star (47 st)
Docklands (Anmäl)   23/2 2014
Ville så gärna tycka om den här bara för att för mig själv motbevisa alla negativa omdömen på den. Men den är f** inte bra någonstans. Förstår inte varför den skulle kännas som en TV-film för äldre barn. Här krossas inga lemmar, inga skallar exploderar och inga inälvor flyger runt, inte ens några blodfontäner har den att erbjuda. Vad trodde de att de gjorde? Såg de ens den ”tidigare” filmen? Eller serien? Eller bläddrade lite i någon tidning? Nej nej, den är så dålig som folk säger,. Den får en svag tvåa för några postapokalyptiska drag som fick mig att tänka på italienska 70-tals Drive-in- filmer.
Waldo Trumbull (Anmäl)   12/11 2012
Så länge man inte tar den på allvar, även om de själva verkar göra det, så är den riktigt underhållande. Dum, fånig och stundtals helt obegriplig, men underhållande. På det hela taget usel både storymässigt och i fråga om skådespelartalang, men ändå på något sätt ganska underhållande. Om inte annat så var det kul att se en VanDamme-split igen.
Grillo (Anmäl)   11/11 2012
Helt obegriplig smörja. Fick inte alls grepp om handlingen och alla konstiga moves och blodsprutandet... Dessutom hemska actionscener där man tydligt ser att ingen träffar, och ibland tom med avsaknade ljudeffekter. Jag antar att en massa grejer förklaras av mangan och allt det där, men kan man inte se filmen fristående ska den inte släppas som en fristående film heller. Unket.
Raimo_1985 (Anmäl)   20/10 2012
Fruktansvärt kass PA-film, helt meningslös och jag orkar inte med nånting i den. Den har inga kvaliteer överhuvudtaget, inte ens komiska. Inte dålig på ett "bra" sätt, ingenting. Chris Penn som skurken är helt outhärdlig. En skam för postapokalypsgenren. Mad Max 2 och Bronx Warriors vänder sig av vrede i filmhyllan.
100tonvalspäck (Anmäl)   24/1 2012
Personen som skrev beskrivningen måste ha varit mycket kissenödig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fist of the North Star