Five Easy Pieces

Originaltitel: Five Easy Pieces
Regissör:Bob Rafelson
Utgivningsår:1970

Om Five Easy Pieces:

Robert lever i en liten stad och arbetar på en oljerigg. Han har en ledig attityd till livet.

Titel: You Can Count on Me
År: 1973
Genre: Drama, Komedi
Det hårda straffet
Titel: Den sista föreställningen
Originaltitel: The Last Picture Show
Regissör: Peter Bogdanovich
År: 1971
Den sista föreställningen

Jack Nicholson, Karen Black, Susan Anspach, Sally Struthers, Lois Smith, Fannie Flagg, Richard Stahl, Billy Green Bush, Helena Kallianiotes, Toni Basil, Ralph Waite, John P Ryan, William Challee, Irene Dailey, Marlena MacGuire

Carole Eastman

Drama

Diskussioner om Five Easy Pieces  (0 diskussioner)
Kommentarer om Five Easy Pieces (106 st)
Solidus (Anmäl)   21:15 9/1
Jack Nicholson är en begåvad skådespelare som alltid lyckas bli ett med sin karaktär och trots att filmen bjuder på ett bra skådespel, så blir det inte så speciellt intressant med ett drama där en osäker skitstövel till man flyr från sig själv. Välgjord realism, men tråkig.
jiemm (Anmäl)   5/11 2018
Såg om denna 10 år senare, och tyckte den var mycket bättre. Förra gången fattade jag inte hur mycket det handlar om Roberts självhat, frustration och identitetsflykt. När jag såg filmen utifrån det var den fantastisk! Slutet är brutalt.
Dele (Anmäl)   16/10 2018
En fin film som växer vartefter.
Bumbi78 (Anmäl)   28/6 2018
Nicholson får agera ut och visst är det ett plus, men det träiga manuset är inte intressant nånstans. Han spelar en riktig gris och jag vet inte om tanken var att man skulle tycka synd om hans naiva flickvän filmen igenom - det gjorde iaf jag.
Barneyk (Anmäl)   12/6 2018
Nicholson är jättebra men karaktären är totalt ointressant och tråkig för mig och det gör hela filmen oengagerande. Finns väl en del poänger eller så men blaha blaha blaha.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Five Easy Pieces