Five Minutes of Heaven

Originaltitel: Five Minutes of Heaven
Regissör:Oliver Hirschbiegel
Utgivningsår:2009

Om Five Minutes of Heaven:

En historia om två män som lever i ett våldsamt Irland från sent 60-tal till fredsaktionerna 1998 och hur de försöker reda ut livet efter år av brott och svåra tider.
Se filmen på Headweb

Originaltitel: The Homesman
Regissör: Tommy Lee Jones
Genre: Drama, Western
The Homesman

Liam Neeson, James Nesbitt, Anamaria Marinca, Richard Dormer, Juliet Crawford, Jonathan Harden, Pauline Hutton, Mark Ryder, Kevin O'Neill (II), Conor MacNeill, Diarmuid Noyes, Mathew McElhinney, Gerard Jordan, Paula McFetridge, Barry McEvoy, Richard Orr

Guy Hibbert

Drama, Kriminalare, Thriller

Storbritannien, Irland
Med i listor: Den nordirländska konflikten
Diskussioner om Five Minutes of Heaven  (0 diskussioner)
Kommentarer om Five Minutes of Heaven (31 st)
Maxter (Anmäl)   18:24 14/8
Ja, James Nesbitt var fantastisk!
Fiskjävel (Anmäl)   26/9 2016
Till skillnad från många andra tycker jag inte James Nesbitts insats är övertygande i denna film. Ibland får jag t.o.m. svårt att avgöra om filmen är menad som en thriller eller komedi. Trots detta har den ett snyggt hantverk som är för bra för att ge under en trea i betyg. 3-.
Gigi1943 (Anmäl)   9/4 2014
Intressant och faktiskt lite spännande, bra uppläggning, men kanske de borde castat de äldre som mer liknade ungdomskopiorna eller tvärtom, det var svårt att föreställa sig att de skulle vara äldre kopior av de yngre.
coldheart (Anmäl)   25/5 2013
Höjes till en fyra av suveränt skådespelerie speciellt av Nesbitt, sen visar Neeson att han faktiskt är mycket mer än sina Hollywoodroller
mammene (Anmäl)   9/2 2013
En enastående berättelse om hur händelser kan påverka människors liv, med enastående rollprestationer av Liam Neeson som jag redan gillar, sedan blev jag otroligt imponerad av James Nesbitt som jag gärna vill se mer av. Karaktärernas problematik på samma problem från olika håll visas så bra när det framställs så här komplext, utan att lägga några moraliska aspekter i knät på betraktaren.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Five Minutes of Heaven