Fjorton suger

Originaltitel: Fjorton suger
Regissör:Filippa Freijd, Martin Jern, Emil Larsson, Henrik Norrthon
Utgivningsår:2003

Om Fjorton suger:

Fjortonåriga Emma, som hellre vill vara 16, håller på att byta umgänge från sin småtjejkrets till storebrorsans äldre gäng. Det är en helt annan värld och Emma råkar riktigt illa ut efter att ha druckit för mycket. I det hemska gränslandet mellan att vara liten och stor träffar hon den tafatta skejtaren Aron och försöker reda ut vem hon egentligen är. Det är en mörk kärlekshistoria och en resa tillbaka till relationen till hennes bror. En tonårings känslomässiga berg-och-dalbana med mycket fest, sorg och kärlek.

Titel: Hata Göteborg
Originaltitel: Hata Göteborg
Regissör: Robert Lillhonga
År: 2007
Genre: Drama, Komedi
Hata Göteborg
Titel: Hip Hip Hora!
Originaltitel: Hip Hip Hora!
Regissör: Teresa Fabik
Regissör: Mani Maserrat-Agah
År: 2007
Genre: Drama, Romantik
Ciao Bella
Titel: Säg att du älskar mig
Originaltitel: Säg att du älskar mig
Regissör: Daniel Fridell
År: 2006
Säg att du älskar mig

Elin Ahlberg, Jesper Fridh, Andreas Karoliussen, Björn Månsson, Catherine Jeppsson, Jörgen Düberg, Emily Nilsson, Thea Klitte, Thomas Hesslow, Simon Lindell, David Sjöland, Sara Herrlander, Otto Blücker, Jacob Walfridsson, Johan Billgren

Martin Jern

Drama, Romantik

Sverige
Diskussioner om Fjorton suger  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fjorton suger (436 st)
Rai (Anmäl)   8/2 2018
Den här jävla filmen suger!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
suger
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/7 2016
Gör skäl för titeln.
HippiePatrik (Anmäl)   14/9 2015
Det blir inte en bara för att alla pratar skånska och man ha en ryckig kamera och manus baserad på nån sms konversation. Är den gjord av 14tisar kanske? Skulle förklara en hel del.
Raimo_1985 (Anmäl)   28/5 2015
Inte lika bra som Hata Göteborg men riktigt bra ändå. Lite halvdokumentär känsla. Älskar svensk film som inte försöker vara så jäkla pretto.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fjorton suger