Flashbacks of a Fool

Originaltitel: Flashbacks of a Fool
Regissör:Baillie Walsh
Utgivningsår:2008

Om Flashbacks of a Fool:

Joe Scott är en självupptagen Hollywood-skådis vars livsstil med kändisskap och droger har satt sina spår. Han lever ett meningslöst och ensamt liv i sin stora villa i Malibu allt medan publiken vänder honom ryggen. Det är först när han konfronteras med en tragedi som han vaknar upp och tvingas möta sitt förflutna.

Titel: Middle of Nowhere
Originaltitel: Elisa
Regissör: Jean Becker
År: 1995
Elisa

Daniel Craig, Eve, Helen McCrory, Claire Forlani, Harry Eden, Jodhi May, Felicity Jones, Miriam Karlin, Olivia Williams, Mark Strong, Keeley Hawes

Baillie Walsh

Drama, Romantik

Storbritannien
Diskussioner om Flashbacks of a Fool  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flashbacks of a Fool (12 st)
Tim Buckley (Anmäl)   18/10 2015
(rek 3a) Daniel Craig spelar en själsligt trasig filmstjärna och utgör ramen till denna uppväxtshistoria, som är förvånande bra rakt igenom hela filmen. Bra musikval också. Avrundar uppåt. 4a.
Ghostface (Anmäl)   29/11 2011
Bra skådespeleri i kombination med en bra plåtad film når nästan hela vägen. Det går upp och ner i manuset och det hade mått bra av tillstramning. Filmen är dock godkänd.
johsig (Anmäl)   25/8 2011
Näe, vet ni vad. Den här filmen får faktiskt en 4:a tillslut. Jag köper att den kan upplevas tråkig till en början, men hållut till de sista scenerna, det är värt väntan. En kort film i bemärkelsen av själva händelseförloppet, men med ett djup som verkligen kändes i slutet.
Intro (Anmäl)   2/11 2010
tråkig och seg,,..,,
myslampa (Anmäl)   12/9 2009
Ointressant och förfärligt dåligt manus. Berörde inte heller och det var mer intressant att sova än att titta klart. En 2a för bra filmning
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flashbacks of a Fool