Flugan II

Originaltitel: The Fly II
Regissör:Chris Walas
Utgivningsår:1989

Om Flugan II:

Ronnie föder en son, men dör under förlossningen och pojken tas hand om av Bartok Industries. Dr Bartok är intresserad av pojkens annorlunda egenskaper.

Titel: Flugan
Regissör: Don Sharp
År: 1965
Genre: Drama, Skräck, Science Fiction
Curse of the Fly

Eric Stoltz, John Getz, Daphne Zuniga, Lee Richardson, Frank C Turner, Saffron Henderson, Ann Marie Lee, Garry Chalk, Harley Cross

Mick Garris, Jim Wheat, Ken Wheat, Frank Darabont

Skräck, Science Fiction

Flugans son, Flugan 2

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Flugan II  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flugan II (66 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/7 2016
Ganska bra och underhållande skräckis med bra skådespelare.
Kayzyn (Anmäl)   14/6 2015
Nej, det här uppskattades inte av mig.
Lotso (Anmäl)   28/10 2014
I sin helhet är detta ingen vidare bra uppföljare. Det känns som den följer samma mönster som Return of the Fly gjorde. Vi följer sonen och filmen tar en mer campy riktning. Den är inte lika smart eller intressant som föregående filmen, kemin mellan huvudpersonerna saknas och skådespeleriet är inte så bra heller. Vad som gör filmen är dess effekter samt att filmen är inte allt för tråkig att sitta igenom. Jag var rädd att på 100 minuter att det skulle bli för mycket, men det blev det inte trots att den kunde kortas ner en 10 minuter. Det är inte den sämsta uppföljaren jag sett, och jag kan inte direkt säga jag hatade den. Om intresset är där är den värd en titt, men när jag fann de bästa scenerna med filmen var videoklipp sonen kollade på när Jeff Goldblum blev intervjuad från första filmen, visar det bara att första filmen fortfarande har större intryck än vad denna har.
mammene (Anmäl)   16/10 2014
Lite bättre än jag förväntade mig, så den fungerade bra som underhållning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flugan II