Betyg idag: 2 431 Besökare idag: 8 740

Originaltitel: The Fly
Regissör:David Cronenberg
Utgivningsår:1986

Om Flugan:

Nyfilmatisering av Kurt Neumanns The Fly från 1958. Filmen handlar om en smågalen vetenskapsman som har kommit på en metod för att förflytta sig från en plats till en annan genom en genetisk teleporteringsmaskin. Han testar den på sig själv, och av misstag så råkar en spyfluga följa med vid överföringen och detta leder till att flugans gener sammanblandas med hans egna, och han börjar sakta förvandlas till en fluga...
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: From Beyond
Regissör: Stuart Gordon
År: 1986
From Beyond

Geena Davis, Jeff Goldblum, John Getz, David Cronenberg, Joy Boushel, Leslie Carlson, George Chuvalo

David Cronenberg, Charles Edward Pogue

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction

Recension Flugan

- Apefar sätter betyg 4 och skriver:
Slår man upp David Cronenbergs IMDb-sida så hittar man inte bara en stor repertoar av bisarra filmer, utan även några välförtjänta smeknamn: ”The King of Venereal Horror” och ”Baron of Blood”. Första gången jag såg en film av denne skräckkung, Dead Zone, baserat på en Stephen King-roman, så fanns en massa potential. Där fanns den krypande spänningen och de moraliska frågeställningarna. Andra gången...

Recension av Flugan - Läs hela!

Diskussioner om Flugan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flugan (277 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   19:45 23/7
Konstigt nog bättre än originalet! Spännande och välgjord, snygga specialeffekter och bra skådespelare!
Dutch (Anmäl)   02:08 13/7
Vi älskar Jeff Goldblum.
rebelscum (Anmäl)   31/10 2015
Så underbart äcklig och vidrig på ett subtilt och smygande sätt att man inte kan låta bli att gilla den.
KyLLo (Anmäl)   5/8 2015
Jag är inte mycket för äckelfilmer, men jag tycker att den här har mycket annat. Det är en välgjord nyinspelning som fångar personligheten utmärkt hos en galen vetenskapsman som bara bryr sig om sina uppfinningar och att bli berömd. Jeff Goldblum gör sig utmärkt i rollen. Sedan är den tragiska historien kryddad med humor.
BrutusBeefcake (Anmäl)   30/7 2015
Spännande! Hårresande! Äckligt! Kryyypande! Jeff Goldblum! Genialt! (11+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flugan
Tävlingar
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor