Flugan

Originaltitel: The Fly
Regissör:David Cronenberg
Utgivningsår:1986

Om Flugan:

Nyfilmatisering av Kurt Neumanns The Fly från 1958. Filmen handlar om en smågalen vetenskapsman som har kommit på en metod för att förflytta sig från en plats till en annan genom en genetisk teleporteringsmaskin. Han testar den på sig själv, och av misstag så råkar en spyfluga följa med vid överföringen och detta leder till att flugans gener sammanblandas med hans egna, och han börjar sakta förvandlas till en fluga...
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Evil Spawn
Regissör: Kenneth J Hall, Ted Newsom
År: 1987
Evil Spawn

Geena Davis, Jeff Goldblum, John Getz, David Cronenberg, Joy Boushel, Leslie Carlson, George Chuvalo

David Cronenberg, Charles Edward Pogue

Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction

Recension Flugan

- Apefar sätter betyg 4 och skriver:
Slår man upp David Cronenbergs IMDb-sida så hittar man inte bara en stor repertoar av bisarra filmer, utan även några välförtjänta smeknamn: ”The King of Venereal Horror” och ”Baron of Blood”. Första gången jag såg en film av denne skräckkung, Dead Zone, baserat på en Stephen King-roman, så fanns en massa potential. Där fanns den krypande spänningen och de moraliska frågeställningarna. Andra gången...

Recension av Flugan - Läs hela!

Diskussioner om Flugan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flugan (280 st)
RustyFilm (Anmäl)   22:50 29/1
Effekterna imponerar med tanke på filmens ålder (32år). Science fictionnivån imponerar även den och här får man betänka att historian är hämtad från originalet (föregångaren) från 1958 alltså (60 år gammal). Handlingen är rå och otäckt äcklig. Dessutom inte alls min genre så jag överraskar mig själv med det höga betyg jag ger. Som sagt de äckliga och slemmiga förvandlings-scenerna imponerar och de är ju gjorda utan dataanimation. Måste vart skyhög sminkbudget.
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Klassiker
Redwood (Anmäl)   14/11 2016
Body Horror Deluxe.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/7 2016
Konstigt nog bättre än originalet! Spännande och välgjord, snygga specialeffekter och bra skådespelare!
Dutch (Anmäl)   13/7 2016
Vi älskar Jeff Goldblum.