Betyg idag: 1 334 Besökare idag: 4 904

Originaltitel: Lord of the Flies
Regissör:Harry Hook
Utgivningsår:1990

Om Flugornas herre:

Ett tjugotal unga pojkar lider skeppsbrott och hamnar utan vuxna på en öde ö. Succesivt formas de av vildmarkens primitiva förutsättningar.

Titel: The Maze Runner
Regissör: Hana Makhmalbaf
År: 2007
Genre: Drama, Krig
Buddha föll av skam

Balthazar Getty, Chris Furrh, Danuel Pipoly, James Badge Dale, Andrew Taft, Edward Taft, Gary Rule, Terry Wells, Braden MacDonald, Angus Burgin, Martin Zentz, Michael Greene, Bob Peck, Brian Jacobs, Vincent Amabile, David Weinstein, Chuck Bell

Sara Schiff

Drama, Thriller, Äventyr

Diskussioner om Flugornas herre  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flugornas herre (296 st)
origC-J (Anmäl)   17/11 2017
En hyfsad filmatisering, men det beror ju på den utmärkta förlagan. Att göra pojkarna till elever på en militärskola öppnar för intressanta problematiseringar, som givetvis inte infrias. De verkar inte ha lärt sig mycket disciplin eller lojalitet på den där skolan... Pluspoäng för trevlig filmmusik.
Rai (Anmäl)   12/9 2017
Jag gillar den här filmen, som naturligtvis är en klassiker, men ska jag var ärlig så gillar jag den äldre versionen från (1963) bättre än den här, men som sagt var den här filmen funkar med.
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/9 2016
Fick se denna i skolan en gång och fastnade för den. En väldigt bra och vägjord film med ett bra budskap. Skulle vilja läsa boken också.
swecarlsson (Anmäl)   27/4 2015
En mycket bra film, har sett den flera gånger och den är fortfarande lika bra. Mycket tänkvärd och moraliskt skrämmande film. Barn är elaka varelser... Mycket Stark trea!
silvertrain (Anmäl)   7/1 2015
En riktigt bra och hemska film! Hemsk på ett positivt sätt. Är väldigt tankeväckande och obehagligt med tanke på att det som händer mycket väl skulle kunna ha hänt i verkligheten! Riktigt creepy! Tänk att,även barn kan bli psykopater! Får en stark trea!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flugornas herre