Flugparken

Originaltitel: Flugparken
Regissör:Jens Östberg
Utgivningsår:2014

Om Flugparken:

Christian är uppväxt i en mellanstor svensk industristad. Han har inga speciella drömmar eller mål med sitt liv. Men efter en ölkväll, när bästa vännen Axel försvinner, förändras han och blir både omtänksam och målinriktad.

Titel: Hello I Must Be Going
Regissör: Simon Rumley
År: 2010
Genre: Drama, Romantik, Thriller, Mysterium
Red White & Blue

Sverrir Gudnason, Peter Andersson, Malin Buska, Leonard Terfelt, Joar Hennix Raukola, Julia Grönberg, Simón Maximilian Karl, Rasmus Winblad, Daniel Hjelm, Ludde Hagberg, Hackim Jakobsson, Zakarias Boudabous, Anna Azcárate, Maria Langhammer

Jens Östberg

Drama, Thriller

Blowfly Park

Sverige
Diskussioner om Flugparken  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flugparken (13 st)
mammene (Anmäl)   10:24 18/7
En någotsånär stark tvåa, är lite kluven till denna film. Sverrir Gudnason flummar omkring och bara hamnar i saker av någon slags godhet och kanske otur, men också dumhet. Fast det sker dramatiska händelser så ter sig framställningen som väldigt lugn, vilket gör det lite konstigt, men också lite speciellt. Tänkte först att det var en ganska meningslös film, men vid närmare eftertanke så hade den vissa poäng.
Lilla Blåa Mus (Anmäl)   22:28 14/7
Den omotiverade spyan sänker tvåan.
Jompalompier (Anmäl)   25/8 2016
Riktigt imponerad! Bra manus, regi, skådespeleri och ett snyggt foto. Dessutom ett passande och välspelat soundtrack. Bättre svenska filmen jag sett på länge.
Christofer (Anmäl)   7/2 2016
Hade potential att bli något tungt, men det var tyvärr mest förvirrande konstigt. Sverrir är riktigt kompetent, men att han vann en guldbagge för sin roll kan jag inte riktigt greppa.
Bozze80 (Anmäl)   6/10 2015
Psykologisk och suggestivt drama, smått imponerande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flugparken