Flying Daggers

Originaltitel: Shi mian mai fu
Regissör:Zhang Yimou
Utgivningsår:2004

Om Flying Daggers:

Utspelas i Kina år 859 under Tangdynastins sista år. Den korrupta dynastin strider mot otaliga rebellgrupper, varav 'House of Flying Daggers' är en av de mäktigaste, speciellt efter att en ny mystisk ledare tagit över. Två kaptener får uppdraget att tillfångata denna ledare, och för att lyckas utarbetar de en riskabel plan...
Se filmen på Plejmo

År: 2000
Genre: Drama, Action, Romantik, Äventyr
Crouching Tiger, Hidden Dragon
Titel: Den gyllene blommans förbannelse
Originaltitel: Man cheng jin dai huang jin jia
Regissör: Zhang Yimou

House of Flying Daggers

Kina, Hongkong

Recension Flying Daggers

- Flan sätter betyg 4 och skriver:
Detta episka äventyrsdrama är regisserat av Zhang Yimou med filmer som ”Hero” och ”Vägen hem” i bagaget, vilket skiner igenom på vissa ställen i filmen. Skådespelarmässigt så sköts huvudrollen av en stor veteran inom Kinesisk film - Takeshi Kaneshiro – vars insats är oklanderlig. Han överskuggas dock av sin motspelerska - Ziyi Zhang – vars talang och skönhet lyser klart genom hela berättelsen. Den...

Recension av Flying Daggers - Läs hela!

Med i listor: Episk Wuxia, Filmtipsets Topp 250, Lönnmördare, Populärt och billigt
Diskussioner om Flying Daggers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flying Daggers (815 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Sarakin76 (Anmäl)   5/10 2017
senker fra 5 til 4.
triakel (Anmäl)   30/9 2015
Usch, jag borde verkligen inte gilla det här. Överanvändande av slow motion, dålig CGI och romantiskt nonsens. Jag har svårt att stå för det här, men en svag fyra blir det.
BrutusBeefcake (Anmäl)   9/1 2015
Når inte helt upp till Hero's höjder, men det är fortfarande riktigt bra. Fin historia och ett bra äventyr som är snyggt. De två öppningsscenerna är helt magiska och solkara högsta betyg till de, men det som gör att den inte helt är på nivå med Hero är pga lite mindre innovativa stridsscener och ett stor del frukansvärda cgi-effekter som drar ner helheten. Annars är det väldigt bra och jag blev inte missnöjd. (10/15)
angiiee (Anmäl)   28/12 2014
Väldigt japanskt. Ungefär det jag förväntat mig. Vacker och tragisk.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flying Daggers