Flykt till seger

Originaltitel: Victory
Regissör:John Huston
Utgivningsår:1981

Om Flykt till seger:

Under andra världskriget får krigsfångar möjlighet att spela en match mot de tyska soldaterna. Krigsfångarna planerar att rymma i halvtid.

Titel: Mean Machine
Regissör: Stephen Chow, Lee Lik-chi
År: 2001
Genre: Komedi, Action
Kung-Fu Soccer

Max von Sydow, Michael Caine, Sylvester Stallone, Pelé, Daniel Massey, Tim Pigott-Smith, Julian Curry, Clive Merrison, Carole Laure

Evan Jones (II), Yabo Yablonsky

Drama, Action, Krig

Escape to Victory, Den sista flykten, Den sista matchen

Med i listor: Fotboll
Diskussioner om Flykt till seger  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flykt till seger (33 st)
Solidus (Anmäl)   4/5 2018
Knäpp idé, men charmig fängelse/sport-film som inte tar sig själv på alldeles stort allvar. Sköna rysningar ges när Caine och Sydow delar scen med varandra och filmen är en sevärd underhållning som funkar utmärkt för en stund tidsfördriv.
Murvel48 (Anmäl)   21/4 2018
Oj, vad den här filmen kändes omodern för att vara gjord 1981. Det kändes mer som en typisk äventyrsfilm från tidigt 60-tal. Den är dessutom seg och tråkig och skådespeleriet är i träligaste laget. Vid det laget hade ju tidlösa mästerverk som Gudfadern, Chinatown och Alien sett dagens ljus. Flykt till seger känns jämförelsevis otroligt nattstånden.
Afflicter (Anmäl)   16/4 2018
En ganska skön historia faktiskt. Slys flykt från fånglägret är riktigt spännande.
Raimo_1985 (Anmäl)   14/6 2016
Tokigt och slarvigt med allt vad det innebär med rekvisita och jag vet inte allt... Men jag kan inte motstå denna bortglömda (?) sköning med Stallone, Caine och självaste Pelé! En härlig film.
Grillo (Anmäl)   11/7 2014
Måste säga att det här ändå var bättre än väntat. Mitt under fotbolls-vm är det här förstås en tacksam film att se, speciellt så här snart efter matchen Tyskland-Frankrike... Även intressant att den här filmen gjorts om i verkligheten när Sverige tog igen 0-4 mot just Tyskland 2012, även om det kanske inte är världens mest pekåiga påstående... Underhållande och lagom välgjord parentes, och ett väldigt märkligt upplägg för en sportfilm, väl värd en trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flykt till seger