Flykten från apornas planet

Originaltitel: Escape from the Planet of the Apes
Regissör:Don Taylor
Utgivningsår:1971

Om Flykten från apornas planet:

Tre apor flyr från apornas planet och landar på jorden 1973. Människorna får reda på jordens katastrofala framtid och vissa beskyller aporna.

Titel: Apornas planet
Regissör: Ted Post
År: 1970
Genre: Drama, Action, Science Fiction
Bortom apornas planet

Roddy McDowall, Kim Hunter, Bradford Dillman, Natalie Trundy, Eric Braeden, M Emmet Walsh

Pierre Boulle, Paul Dehn

Drama, Familjefilm, Action, Science Fiction

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Flykten från apornas planet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flykten från apornas planet (94 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
martin eden (Anmäl)   24/7 2017
[rek. 2] Problemet med uppföljare är vanligtvis konsten att koppla den nya delen till den gamla och sedan hitta nya perspektiv, där man har nya saker att säga. Denna uppföljare gör detta på ett lysande sätt! Den förlitar sig på McDowalls och Hunters fina kemi och skådespel. Tycker om filmens struktur: den börjar som en komisk persons out of place, som subtilt kopplas till apornas behandling av människorna i första filmen, men blir sedan mer allvarlig i tonen. Musiken är mycket bra och jag gillar även dialogen och faktumet att antagonisten är nyanserad, det vill säga inte helt och hållet ond. En mycket bra tredje del! 4.
Solidus (Anmäl)   23/7 2017
Del tre i filmsagan bjuder på en positiv överraskning. Till en början rör man sig inom komedins område, för att sedan elegant glida över till thriller-formatet. Underbara karaktärer, välskrivet manus, spänning samt gripande. Den tredje delen tar sig nästan till samma nivå som första filmen. Mycket bra!
Solidus (Anmäl)   23/7 2017
Del tre i filmsagan bjuder på en positiv överraskning. Till en början rör man sig inom komedins område, för att sedan elegant glida över till thriller-formatet. Underbara karaktärer, välskrivet manus, spänning samt gripande. Den tredje delen som tar sig nästan på samma nivå som första filmen. Mycket bra!
hsimpson (Anmäl)   28/12 2015
Ja, det här var bra mycket bättre än den första uppföljaren. Underhållningsvärdet är helt okej. Stabil trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flykten från apornas planet