Flykten från Djävulslandet

Originaltitel: The People That Time Forgot
Regissör:Kevin Connor
Utgivningsår:1977

Om Flykten från Djävulslandet:

Ben McBride organiserar en expedition till Antarktis för att söka efter sin vän som är försvunnen. Teamet fattar efter ett tag att de är i ett land fullt av primitiva krigare och skräckinjagande förhistoriska monster. Deras enda mål är nu att överleva.

Titel: Det djävulska landet

Patrick Tilley

Äventyr, Science Fiction

Storbritannien
Med i listor: Amicus Productions, Sci Fi-litteraturbaserat
Diskussioner om Flykten från Djävulslandet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flykten från Djävulslandet (8 st)
JoeL431 (Anmäl)   28/1 2015
Fan vilken överraskning. Fantastiskt äventyr som utvecklas till en lättsam cannibal-genre i stilen, fast utan kannibaler då.
Bumbi78 (Anmäl)   3/1 2015
Gillade den här uppföljaren bättre än föregångaren. Mera trams och framförallt snyggare på alla plan med lite humor i tonen - något som saknas i ettan. Sköna effekter och mängder av dumheter.
volvo_240 (Anmäl)   23/1 2010
en trevlig liten film. förstår inte vad så många har emot den? rätt snygga dinosaurier med.
-CaZ- (Anmäl)   27/11 2008
Stark tvåa. Föregångaren The Land That Time Forgot är "bättre", men den grönhudade storskurken i den här filmen gör den ändock sevärd. Såg alla Kevin Connor's äventyrs/monster filmer som liten snorunge. Tror dock att jag värdesatte dem för andra kvaliteér än vad jag gör i dag...
Skillah (Anmäl)   17/8 2006
Otroligt bra! Trots dinosaurier, samuraier o flygplan ;)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flykten från Djävulslandet