Flykten från L.A.

Originaltitel: Escape from L.A.
Regissör:John Carpenter
Utgivningsår:1996

Om Flykten från L.A.:

Mannen med lappen för ögat är tillbaka. Kalla honom "Snake". Kurt Russell arbetar än en gång med filmskaparna John Carpenter och Debra Hill för att ge sig ut på Los Angeles på samma sätt som de gav sig på New York i "Flykten Från New York". Året är 2013. Snake Plissken kommer till Los Angeles efter att staden drabbas av kraftig jordbävning. Hans uppdrag är att bland ruinerna hitta det vapen som kan förinta världen. Missa inte när Snake surfar längs Wilshire Blvd, spelar basket på Coliseum, störtbombar nöjesparken Happy Kingdom och stöter på en hejdlös blandning av vänner och fiender.

Titel: Flykten från New York
Originaltitel: Straydogs
Regissör: Daniel Alfredson
År: 1999
Straydogs

Steve Buscemi, Pam Grier, Kurt Russell, Stacy Keach, A J Langer, Georges Corraface, Michelle Forbes, Cliff Robertson, Valeria Golino, Peter Fonda, Paul Bartel, Bruce Campbell, Breckin Meyer, Leland Orser

Kurt Russell, John Carpenter, Debra Hill

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Recension Flykten från L.A.

- ray sätter betyg 3 och skriver:
1981 gjorde regissören John Carpenter en av 80-talets allra största kultfilmer, Sci-fiction/Thrillern "Flykten från New York". Där fick även Kurt Russell sitt stora genombrott. Efter att ha medverkat i många familjefilmer fick han spara ut till långt hår och skäggstubb, samt sätta en ögonlapp på ena ögat. Snake Plitsken var född. Så, femton år senare var det tid för Snakes återkomst. Den här...

Recension av Flykten från L.A. - Läs hela!

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Flykten från L.A.  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flykten från L.A. (203 st)
Rai (Anmäl)   2/1 2018
Var så länge sedan jag såg denna, men mins att jag inte alls gilla den!!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
MaxMackan (Anmäl)   23/1 2017
Kanske den sämsta uppföljaren som gjorts. Åtminstone den lataste. Det är nämligen nästan exakt samma film. Men allt är gjort sämre och fånigare. Framförallt är det försöken till humor och att göra Plissken till en superhjälte som är direkt pinsamma.
Senaten (Anmäl)   12/10 2016
Uppföljaren till New York blev såklart inte lika bra, men väl hygglig underhållning ändå. "Hygglig underhållning" låter som ett uselt omdöme men det är inte uselt. Kanske bara lite sömnigt.
gjoob (Anmäl)   22/9 2016
Som sagt är det en upprepning av ettan i 90-talsstuk. Fånigare än den första, men minst lika underhållande. Jag kan dock inte bestämma mig om Kurt Russell är töntcool eller bara tönt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flykten från L.A.