Flykten mot frihet

Originaltitel: The Plague Dogs
Regissör:Martin Rosen
Utgivningsår:1982

Om Flykten mot frihet:

Två hundar som tros vara smittade med mjältbrand rymmer från ett laboratorium. Animerad filmatisering av Richard Adams roman.

Titel: Den långa flykten
Regissör: Stéphane Aubier, Vincent Patar, Benjamin Renner
År: 2012
Genre: Drama, Komedi, Familjefilm
Victor och Josefine

John Hurt (röst), Christopher Benjamin (röst), James Bolam (röst), Nigel Hawthorne (röst)

Martin Rosen

Drama, Animerad, Äventyr

USA, Storbritannien

Recension Flykten mot frihet

- Cineasten sätter betyg 5 och skriver:
Flykten mot frihet bygger på en bok av författaren Richard Adams som även skrev den berömda Watership Down (även den filmatiserad). Båda filmatiseringarna är regisserade av Martin Rosen och handlar om djur på flykt och är allt annat än puttenuttiga musikaler á la Disney. Plague dogs är en grym historia om två hundar, Snitter och Rowf, som är inspärrade på ett labb i Skottland där man utför olika...

Recension av Flykten mot frihet - Läs hela!

Diskussioner om Flykten mot frihet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flykten mot frihet (27 st)
Barneyk (Anmäl)   09:49 17/5
Bitvis otroligt stark och fin men också alldeles för utdragen och småtråkig. Stabil men inte så stark trea.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/9 2017
Den här filmen var faktiskt över förväntan! Jag trodde att den skulle vara bra men inte så här bra!
Pingstpastorn (Anmäl)   8/8 2017
Det här är en av de bästa tecknade filmerna som någonsin gjorts, även om den är lite väl grym emellanåt.
Rickard80 (Anmäl)   21/8 2014
Kanhända att jag är påverkad av Disney och att tecknat ska vara glatt, men när jag listat ut efter en halvtimme vad filmens budskap är så känns den resterande timmen mest en transportsträcka mot ett, för mig, uppenbart öde. Detta är anledningen till att båda denna film och Watership Down bara blir tvåor. Det är för förutsägbart.
BrutusBeefcake (Anmäl)   23/7 2014
Den börjar bra för att sedan bli aningen seg och repetitiv men avslutar otroligt starkt och fint. (8-/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flykten mot frihet