Betyg idag: 1 099 Besökare idag: 5 500

Originaltitel: Flykten till framtiden
Regissör:Ulf Malmros, Jaana Fomin
Utgivningsår:2016

Om Flykten till framtiden:

Filmen utspelas i Stockholm och inkluderar en tidsresa på drygt 40 år och tar sin början år 1973. 22-årige Svante jobbar i en skivaffär med proggaren Bengan som drömmer om att slå igenom med sin tvärflöjtsmusik. Svantes hjärta är trasigt och går inte att laga. Han orkar inte festa med polarna och dagarna är räknade. En sen kväll bryter Svante ihop på tunnelbaneperrongen. Då dundrar ett för honom märkligt, nutida, T-banetåg in på stationen. Han kliver undrande in i vagnen utan att förstå att destinationen är – framtiden, vår nutid!

Titel: Kate och Leopold
Regissör: Alejandro Agresti
År: 2006
Genre: Drama, Romantik, Fantasy
Huset vid sjön

Elias Palin, Victoria Dyrstad, Henrik Dorsin, Johan Ulveson, Maria Langhammer, Peter Carlberg, Malin Persson, Caisa-Stina Forssberg, Henrik Kursula, Johan Hedenberg, Eric Ericson, Hugo Fomin Malmros, Jacob Nordenson

Ulf Malmros

Drama, Komedi, Fantasy

My Future Love

Sverige
Diskussioner om Flykten till framtiden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Flykten till framtiden (41 st)
fabbe86 (Anmäl)   21:26 11/5
Har absolut sina ljuspunkter men i grund och botten tycker jag de två huvudkaraktärerna och deras relation är för slarvigt skrivna. De saknar personlighet och charm. Vilket gör att kärlekshistorien faller helt platt för mig. Sen finns det en massa andra detaljer som stör men nöjer mig så!
TURGUT (Anmäl)   21:53 28/1
Ganska trevlig film, Dorsin är halva behållningen.
Christofer (Anmäl)   21:51 13/1
Fantastiskt underhållande. Ett välskrivet manus, där man ramade in det hela med värme och en humor som låg på rätt sida gränsen hela tiden, där det aldrig blev sådär tramsigt som jag hade förställt mig. Dorsin höll en lagom nivå och spelade aldrig över vilket lyfte det hela. Rekommenderas varmt!
HerrNenne (Anmäl)   31/12 2017
Väldigt underhållande, men tappar väldeliga vid en speciell punkt. Hela det rätt utdragna slutet slår inte heller an rätt ton. När originalet försvinner så bryr man sig inte lika mycket, så att säga. Dorsin är ju jätterolig också.
Sture Stenhög (Anmäl)   26/12 2017
Kul med en svensk tidsresefilm, och förvånansvärt bra var den också. Originell är den förstås inte, men den här sortens film ser jag gärna många varianter av. Tidsreseparadoxerna är heller inte större än vad jag kan stå ut, och även om de förstås inte kan låta bli att slå in några öppna dörrar, så kunde jag leva även med det. Det är en underhållande historia att följa, man har en del kul med tidsresetemat, persongalleriet är helt okej, 70-talet är bra återskapat, och humorn är ganska lyckad överlag. En trevlig rulle
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Flykten till framtiden