Mardröm blir verklighet

Originaltitel: Le Orme
Regissör:Luigi Bazzoni, Mario Fanelli
Utgivningsår:1975

Om Mardröm blir verklighet:

Alice upptäcker plötsligt att hon inte minns vad som hänt de senaste dagarna. Hon börjar undersöka de få minnesfragment hon har och de leder henne till en för henne okänd småstad, Garma. Invånarna i Garma verkar dock känna igen henne.

Titel: Rösten från andra sidan
Originaltitel: Don't Look Now
Regissör: Nicolas Roeg
År: 1973
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Rösten från andra sidan
Titel: Your Hands on My Body
Originaltitel: Le tue mani sul mio corpo
Regissör: Brunello Rondi
Regissör: Armando Crispino
År: 1975
Genre: Skräck
Autopsy

Lila Kedrova, Klaus Kinski, Florinda Bolkan, Nicoletta Elmi, Caterina Boratto, Peter McEnery, Rosita Torosh, Ida Galli

Mario Fanelli, Luigi Bazzoni

Skräck, Science Fiction

Primal Impulse, Footprints on the Moon, Footprints

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Mardröm blir verklighet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mardröm blir verklighet (12 st)
EvilNed (Anmäl)   11/8 2017
Filmen hade kunnat vara 45 minuter utan att något som helst gick förlorat. Hela andra akten är helt händelselös. Det finns ingenting som för handlingen framåt. En ursäkt för Storaro att fota lite snygga bilder. Inte en giallo, trots påståenden från flera håll.
niebaotan (Anmäl)   2/12 2015
Sevart mysterium som borjar och slutar bra men lider av en svacka i mitten. Blir dock aldrig riktigt trakig. Godkant!
Punkliv (Anmäl)   13/3 2015
Sätter en väldigt svag trea hittills, mest på grund av det snygga fotot och den bra musiken... Kanske sänks till en tvåa efter lite omtanke.
Gordyal (Anmäl)   21/2 2014
Bra stämning och ett makligt berättartempo. Småintressant hela vägen, men blommar aldrig ut riktigt. (8/15)
Bumbi78 (Anmäl)   14/2 2011
Instämmer helt med schramm. Att kalla detta en giallo är att snyta sig i näven, dock ett hyfsat mysterium.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mardröm blir verklighet