Föräldrafällan

Originaltitel: The Parent Trap
Regissör:Nancy Meyers
Utgivningsår:1998

Om Föräldrafällan:

Annie bor i London med sin mamma och Hallie bor i Kalifornien med sin pappa. De elvaåriga flickorna känner inte varandra, men är tvillingar. När de träffas på ett läger bestämmer de sig för att försöka återförena sina föräldrar.

Titel: Föräldrafällan
Originaltitel: The Parent Trap
Regissör: David Swift (II)
År: 1961
Regissör: Ella Lemhagen
År: 2003
Genre: Familjefilm
Tur och retur

Lindsay Lohan, Dennis Quaid, Natasha Richardson, Elaine Hendrix, Lisa Ann Walter, Simon Kunz, Ronnie Stevens, Polly Holliday, Maggie Wheeler, Joanna Barnes, J Patrick McCormack, Kat Graham, Hallie Meyers-Shyer, Maggie Emma Thomas, Courtney Woods

Charles Shyer, Nancy Meyers, David Swift (II)

Komedi, Familjefilm, Romantik

Recension Föräldrafällan

- m86 sätter betyg 5 och skriver:
Disneys typiska romantiska familjekomedier är rätt charmiga men dom flesta går dessvärre rakt ner i stöpet, men var lugn, det gör inte denna gulliga film som är en ny version på en av Disneys 60-tals filmer: "Föräldrafällan" från 1998. Annie James bor i London med sin mamma Elisabeth, som är designer för brudklänningar. Hallie Parker bor i Napa, Kalifornien med sin pappa Nick, som äger ett vinplantage...

Recension av Föräldrafällan - Läs hela!

Diskussioner om Föräldrafällan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Föräldrafällan (320 st)
markus1990 (Anmäl)   18:35 1/1
Mysig
Javel (Anmäl)   12/12 2018
Superamerikansk lovsång till kärnfamiljen! Riktigt najs med en aningen för lång sista akt. Obegriplig dynamik mellan föräldrarna, vars uppbrott aldrig riktigt reds ut, men vem fan bryr sig? Lohan är bra och jag köper illusionen av tvillingsystrarna.
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Rob- (Anmäl)   15/4 2017
Hur skulle jag kunna ogilla eller hata den filmen? Mysig, rolig och konstant växlande miljöer. Storyn håller ganska bra och karaktärerna är intressanta. Självklart spelar en del nostalgi också in från barndomen som höjer betyget.
cruze (Anmäl)   6/8 2016
Sötsliskig familjekomedi/drama som får sin trea från Lohans för sin ålder suveräna dubbelspel.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Föräldrafällan