Föräldramötet

Originaltitel: Föräldramötet
Regissör:Björn Carlström, Stefan Thunberg
Utgivningsår:2003

Om Föräldramötet:

Svensk novellfilm om två pappor som försöker reda ut ett bråk mellan sina söner.

Lisa Lindgren, Örjan Ramberg, Axel Zuber, Micke Enerdal, Michael Nyqvist

Stefan Thunberg, Björn Carlström

Drama, Kortfilm

Sverige

Recension Föräldramötet

- weng-weng sätter betyg 3 och skriver:
Novellfilm som berättar om vad som händer när två sorters pappor med två olika uppfostringsmetoder träffas för att prata allvar om att den enas son har nitat den andres. Mikael Nyqvist barnläkaren som är inkännande, lyssnande, pedagogisk och söker det varma hos människor. Lika logiskt rollbesatt känns Örjan Ramberg som den fysiske hårdslående och ruffige busfadern som ger sin son en tjuga i belöning...

Recension av Föräldramötet - Läs hela!

Diskussioner om Föräldramötet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Föräldramötet (4 st)
Tonti (Anmäl)   11/4 2008
Dålig kortfilm som tar upp olika människors syn på värderingar.
Frantic (Anmäl)   1/3 2008
Bra kortfilm som tar upp olika människors syn på värderingar.
jimmy ringo (Anmäl)   9/2 2007
Såg den för några år sedan, och den var rätt bra och engagerande. Jag sympatiserade med Michael Nyqvists karaktär.
AiliceC (Anmäl)   15/7 2005
bra både till handling och skådespelarinsatser men jag inte komma ihåg den om ingen påminner mig om den.