Förbannelsen

Originaltitel: The Curse
Regissör:David Keith
Utgivningsår:1987

Om Förbannelsen:

Handlingen i denna film som är baserad på en av H.P. Lovecrafts noveller, utspelar sig på en bondgård. En natt faller en meteorit ner på ägorna och den mystiska gröna sörjan som fanns inuti blandas med jorden. Snart återfinner familjen på bondgården samma sörja i grönsakerna som de odlar. Den dyker till och med upp i boskapen och snart...även i familjemedlemmarna .

Titel: Blodsoffer

David Chaskin

Skräck, Science Fiction

The Farm

Med i listor: H P Lovecraft
Diskussioner om Förbannelsen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Förbannelsen (24 st)
norenorama (Anmäl)   14:19 11/5
Önskar att dagens b-filmer åtminstone var kassa på denna nivå med lite charm och känsla vart fall.
Bumbi78 (Anmäl)   16:39 28/4
Väldigt 80-tal i allt från effekter till scenografi och soundtrack. Inget som skrämmer upp ens den mest lättskrämde, men helt klart underhållande med några sköna äckeleffekter.
Fläskkäft (Anmäl)   15/2 2016
Riktigt sunkig film, mycket amatörmässig på alla plan men som tur va så blev det något av en skrattfest och därför var det värt att se klart den. Det är ju ändå en film från åttiotalet så redan där är jag förlåtande. Historien är mycket dum och utförandet ska vi inte prata om eller vad sägs om komiska höjdpunkter som: Den sure gubben i huset delar ut högljudda örfilar så fort det inte passar och hans usle son går omkring med samma förkorta orangea tröja i hela filmen. Vet inte hur många scener det va vid ett fullspäckat matbord men många va det. Läkaren va ruskigt lik en ung Harrison Ford i vissa vinklar. Den försöker skrämmas men man skrattar högt istället så något värde fanns det ju ändå i denna soppan.
amam (Anmäl)   15/12 2015
Svag tvåa. Har ett par okej scener och jag gillar ju 80-talskänslan. Men filmen i sig är inte direkt bra.
Afflicter (Anmäl)   28/2 2015
Wil Wheatons syster är tydligen en bättre skådespelare än han själv, åtminstone av hans apatiska insats här att döma. Ingenting känns ett dugg genomtänkt och billigare miniatyreffekter får man leta efter. Att förvänta sig en ok filmatisering av The Color Out of Space var väl nog för mycket, men enda behållningen med The Curse är scenen i slutet man väntat på. Mamman gick verkligen ett horribelt öde till mötes.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Förbannelsen