The Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion

Originaltitel: Le foto proibite di una signora per bene
Regissör:Luciano Ercoli
Utgivningsår:1970

Om The Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion:

En utpressningshistoria där den kvinnliga huvudrollsinnehavaren gör allt för att rena sin makes namn från mordmisstankar. Utpressaren tar tillfället i akt och har sex med den stackars kvinnan. Han tar fotografier och för att inte dessa skall visas för maken så måste hon spela med ytterligare i utpressarens falska och grymma lek.

Pier Paolo Capponi, Dagmar Lassander, Nieves Navarro, Simón Andreu, Osvaldo Genazzani, Salvador Huguet

Ernesto Gastaldi, Mahnahén Velasco

Kriminalare

Italien, Spanien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om The Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion (16 st)
EvilNed (Anmäl)   16/9 2018
Jag kovänder. Det är en fantastisk film, men jag behövde vara lite inkörd i genren för att kunna uppskatta den. Vill också påpeka att den affären som jag nämner i min tidigare kommentar inte finns med i filmen. Jag måste sett fel karaktär vid fel plats.
EvilNed (Anmäl)   15/1 2017
En rätt trist giallo som handlar om en överklassfru som blir sexuellt utpressad. Tydligen går det fort att förlåta ens bästa vän som haft en affär med ens man.
dudson (Anmäl)   28/6 2014
Ingen giallo utan en konspirations thriller. Inga kniv eller rakblads mord så långt ögat kan nå/ mkt trist historia"
ulke666 (Anmäl)   1/2 2012
Lite annorlunda giallo som är väldigt blod och mordfattig. Trots detta är det en riktigt bra film. Som oftast med denna typ av film är det även grymt snyggt foto och bra musik. Kan inte riktigt bestämma mig för betyg 3 eller 4.
Bumbi78 (Anmäl)   31/12 2011
Tämligen oblodig giallo, men denna var ändå jäkligt bra. Snygga miljöer och mängder av dekadens till en hållbar story. Bra soundtrack av Morricone.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion