Ford Fairlane

Originaltitel: The Adventures of Ford Fairlane
Regissör:Renny Harlin
Utgivningsår:1990

Om Ford Fairlane:

Rock'n'roll-detektiven Ford Fairlane får uppdraget att leta rätt på en groupie och blir därmed indragen i en otrolig härva.

Titel: V.I. Warshawski - kvinna med rätt att döda
Regissör: Hal Needham
År: 1981
Genre: Komedi, Action
Mitt i plåten!

Andrew Dice Clay, Wayne Newton, Priscilla Presley, Morris Day, Lauren Holly, Maddie Corman, Gilbert Gottfried, David Patrick Kelly, Brandon Call, Robert Englund, Ed O'Neill, Vince Neil

David Arnott, Rex Weiner, James Cappe, Daniel Waters

Komedi, Action

Med i listor: Razzies
Diskussioner om Ford Fairlane  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ford Fairlane (114 st)
karlmats (Anmäl)   11:22 28/4
Jag kan på ett sätt förstå att den här vann flera Razzies men jag kan inte hjälpa att filmen vinner över mig efter en inledning som jag var minst sagt skeptisk till. Om man tyckte att Andrew Dice Clay var en högljudd, brölig, misogynist redan 1990, tänk vad som hade hänt om den här filmen släpptes idag? Det hade naturligtvis inte gått och på så vis blir det ett litet roligt tidsdokument från en svunnen tid. Många grejer är inte speciellt roliga, men många andra är väldigt roliga och manuset är ändå packat med dialog, klart att en del kommer funka och jag gillar ändå det faktum att man medvetet vill provocera allt och alla. Robert Englund och Lauren Holly gör bra karaktärer också och hur kan man inte smälta när Fairlane får betalt i form av en levande koala som helt enkelt får flytta in, och äta chips i soffan, tillsammans med honom framför tv:n? Det är ganska dumt alltihop, men det är lite charmigt ändå och jag kan inte låta bli att vilja belöna det med en 3a.
Asmorod (Anmäl)   21/6 2018
Ford Fairlane: En förebild!
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   11/4 2017
Att beskåda Andrew "Dice" Clays komiska talang är, med hans egna ord, lika skönt som att "onanera med en osthyvel". Se på egen risk!
Barneyk (Anmäl)   8/10 2015
Får tvåan mycket tack vare sin funktion som tidsdokument...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ford Fairlane