Före detta fruars klubb

Originaltitel: The First Wives Club
Regissör:Hugh Wilson
Utgivningsår:1996

Om Före detta fruars klubb :

Välkommen i klubben- Före Dettas Fruars Klubb, denna gladlynta könskampssatir som kryddats med rappa repliker, vansinniga vitsar och tre oförglömliga stjärnor i toppform. Bette Midler, Goldie Hawn, och Diane Keaton porträtterar tre medelålders Manhattankvinnor som har mer än vänskap gemensamt. Efter att i åratal ha hjälpt sina män att klättra på karriärsstegen, har de alla blivit dumpade för en nyare, kurvigare modell. Men trion är fast besluten att vända motgång till framgång.

Titel: The Other Woman
Regissör: Bob Dolman
År: 2002
Genre: Drama, Komedi
Rocksystrar

Goldie Hawn, Diane Keaton, Bette Midler, Dan Hedaya, Sarah Jessica Parker, Stockard Channing, Maggie Smith, Marcia Gay Harden, Victor Garber, Stephen Collins, Elizabeth Berkley, Bronson Pinchot, Philip Bosco, Jennifer Dundas, Eileen Heckart

Robert Harling

Komedi

Diskussioner om Före detta fruars klubb  (0 diskussioner)
Kommentarer om Före detta fruars klubb (99 st)
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Nja, så bra var inte denna film!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
RunRiot (Anmäl)   26/9 2017
Charmigt och stundtals väldigt kul film, som dock kändes aningen för lång. Jag var tyvärr inte jätteförtjust i slutet heller. Däremot verkade skådespelarna ha kul på jobbet, vilket syntes då de var lysande.
ShenLong (Anmäl)   26/12 2013
många stora namn
haajen (Anmäl)   22/11 2013
Vid omtitt höjs betyget, det är underhållande om än aningen cheesy och fan om filmen inte är feministisk på riktigt, Bechdel testet klarar den iaf!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Före detta fruars klubb