Förintelsen

Originaltitel: Holocaust
Regissör:Marvin J Chomsky
Utgivningsår:1978

Om Förintelsen:

Om den judiska familjen Weiss som går igenom stora umbäranden under Andra världskriget. Familjemedlemmarna får uppleva krigets alla fasor som judeförföljelser, ghetton och förintelseläger.

Titel: Hatfields & McCoys
År: 2013
Finding Vivian Maier
Titel: En dag i september
Originaltitel: One Day in September
Regissör: Kevin Macdonald (I)
År: 1999
Regissör: Peter Horton
År: 1995
Genre: Drama, Familjefilm
En oförglömlig sommar

Meryl Streep, Michael Moriarty, James Woods, Rosemary Harris, David Warner, Tom Bell (I), Sam Wanamaker, Tovah Feldshuh, Vernon Dobtcheff, Robert Stephens, Joseph Bottoms, TP McKenna, Hans Meyer

Gerald Green

Drama, Romantik, Krig, Mini-serie

Diskussioner om Förintelsen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Förintelsen (30 st)
silvertrain (Anmäl)   10/1 2018
Vill tillägga också att jag tycker det är hemskt med alla dessa "människor" som än idag förnekar förintelsen också! Som ger sig på de överlevande och anklagar de för lögnare! Fy fan! Dessa borde skämmas!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
bra miniserie
silvertrain (Anmäl)   18/8 2017
En bra, välspelad och gripande miniserie om Förintelsen. Vad hemskt det var i Tyskland under hitler och nazisternas tid. Att mänskligheten har kunnat sjunka så här lågt är än idag en skandal. Nazister är verkligen en av (om kanske inte rent ut av) de absolut vidrigaste och hemskaste människor som vandrat på jorden! Det är viktigt att såna här filmer finns! För vi får aldrig glömma dessa händelser!
Gyllenbock (Anmäl)   8/12 2016
Serien känns gammal och med bitvis väldigt dåliga och osannolika sekvenser. Ämnet är förstås intressant liksom familjens öde. Det som jag tyckte var bäst med denna serie var de skådespelare som agerade som SS högsta ledning, verkligen iskalla och cyniska typer.
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
En av de bästa miniserierna någonsin, alla kategorier!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Förintelsen