Formula lyubvi

Originaltitel: Formula lyubvi
Regissör:Mark Zakharov
Utgivningsår:1984

Om Formula lyubvi:

En ung aristokrat vid namn Aleksei Fedyashev fördriver sina dagar på familjens sommarresidens där han läser poesi och förklarar sin kärlek till... en staty! När han får höra att den kända trollkarlen Greve Cagliostro är på turné i Ryssland bestämmer sig Aleksei för att bjuda honom till familjens residens och låta honom omvandla statyn till en människa.

Nodar Mgaloblishvili, Aleksandr Mikhajlov, Aleksandr Abdulov, Tatjana Pelttser, Leonid Bronevoj, Semjon Farada

Grigorij Gorin

Komedi, Romantik

Sovjetunionen
Diskussioner om Formula lyubvi  (0 diskussioner)
Kommentarer om Formula lyubvi (2 st)
answai (Anmäl)   16/12 2013
Det är så bra! Dialog, skådespeleri, handling, musik och alla underbara detaljer - ren kvalité. På ytan en komedi, men på samma gång en tragiska historia (ungefär som när hon gråter till sången). Utan svackor, men med några riktiga höjdpunkter. Tänk att detta var en sovjetisk tv-produktion...
Rune2000 (Anmäl)   23/8 2010
Ännu en mycket underhållande komedi av Mark Zakharov! Aleksandr Mikhajlov och Aleksandr Abdulov gör helt fenomenala rolltolkningar som tyvärr inte räcker för att denna film ska bli en 4:a för mig. Manuset tappar liksom stinget mot sista halvtimmen.