Förrådd

Originaltitel: Betrayed
Regissör:Costa-Gavras
Utgivningsår:1988

Om Förrådd:

FBI-agenten Cathy får i uppdrag att under täckmantel utreda ett brutalt mord. Hon tar anställning på en gård som drivs av den misstänkte.

Titel: Man to Man
Regissör: Alan J Pakula
År: 1990
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Misstänkt för mord

Tom Berenger, John Heard, Debra Winger, Albert Hall, John Mahoney, David Clennon, Jeffrey DeMunn, Ted Levine, Betsy Blair, Robert Swan, Richard Libertini

Joe Eszterhas

Drama, Action, Romantik, Thriller

USA, Japan
Diskussioner om Förrådd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Förrådd (21 st)
Supernaut (Anmäl)   11:22 18/1
Kanske inte objektivt ett mästerverk, men gjorde starkt intryck på mig som barn. Övertygad anti-fascist sen dess!
Filmfantast86 (Anmäl)   4/10 2017
Helt ok
Dele (Anmäl)   16/9 2017
Det är svårt att presentera händelseutvecklingen trovärdigt i en sådan här story. Här görs det ok., men filmens egentliga värde ligger ju i det viktiga temat, som jag dock tycker hade kunnat förses med fler trådar för ökad koppling och validitet. I övrigt så är det hela också så pass välgjort att den rena spänningsaspekten även den fungerar.
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Som helhet är filmen faktiskt väldigt spännande och även ganska oförutsägbar. Tycker dock de kunde ha valt en bättre skådis än Debra Winger för en så pass viktig roll.
dudson (Anmäl)   6/1 2015
Tät och spännande thriller som inte tappar farten. Samt mycket kompetenta skådespelare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Förrådd