Betyg idag: 2 583 Besökare idag: 6 714

Originaltitel: Forrest Gump
Regissör:Robert Zemeckis
Utgivningsår:1994

Om Forrest Gump:

Forrest Gumps liv skildras under tre våldsamma decennier. Från att ha ansetts vara efterbliven blir han toppidrottsman, krigshjälte i Vietnam och framgångsrik affärsman. Det enda Forrest egentligen vill är dock att hans livs kärlek Jenny ska ha det bra. Forrest förkroppsligar en tidsålder, en lössläppt oskuld i ett USA på väg att förlora sin oskuld. Hans hjärta vet vad hans begränsade IQ inte kan förstå. Baserad på romanen "Forrest Gump" av Winston Groom från 1986.

Titel: Benjamin Buttons otroliga liv
Regissör: Barry Levinson
År: 1988
Genre: Drama, Roadmovie
Rain Man
Titel: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Originaltitel: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Regissör: Felix Herngren
År: 2013
Genre: Komedi, Äventyr
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Titel: My Name Is Khan
Originaltitel: My Name Is Khan
Regissör: Karan Johar
År: 2010
Genre: Drama, Romantik
My Name Is Khan

Tom Hanks, Robin Wright, Gary Sinise, Mykelti Williamson, Sally Field, Michael Conner Humphreys, Hanna Hall, Haley Joel Osment, Siobhan Fallon, Harold G Herthum, Marlena Smalls, Aaron Izbicki, Michael Burgess, Steven Griffith, Sam Anderson, Margo Moorer

Eric Roth

Drama, Komedi, Romantik

Recension Forrest Gump

- henrik_a87 sätter betyg 5 och skriver:
Forest gump handlar om en kille som heter som titeln. Han har en mycket låg intelligensnivå vilket gör att han blir retad av andra barn. Han träffar en flicka som heter Jenny som han lär sig mycket av och som blir en viktig del av hans framtid, då han inte har många vänner. Forest får vara med om mycket innan han drar sig tillbaka. Han hinner bland annat bli Vietnamveteran, pingisproffs, spela i landslaget...

Recension av Forrest Gump - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipset Top 30, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Komisk mix, Medlemmarnas favoritfilmer, Oscars, Populärt och billigt, Romantik Top 50, Startpaket 1
Diskussioner om Forrest Gump  (0 diskussioner)
Kommentarer om Forrest Gump (1111 st)
RustyFilm (Anmäl)   11:07 11/11
Såg nyss om den här, det var 15 år sen sist (nu på blu-ray). Lika fantastisk nu som då, en rolig och värmande historia, kanske även provocerande. Men man får precis som Forrest själv gör bara hänga med för här händer det massor. Det ena otroligare än det andra man blir helt gripen och förstummad. Händelserna är helt oförutsägbara och det i hela 136 minuter. En makalös film. Bra,Bra. Det här måste väl vara 1990-talets bästa film, tror det
Rai (Anmäl)   17:37 29/9
Känns lite onödigt att ge den här filmen en kommentar, men det är helt ok och absolut sevärd, men jag tycker att den är lite för lång,,,,
erosagape (Anmäl)   3/11 2016
Läckert gjord och störtbra musik. Tur att jag rekommenderades, nästan tvingades, att se den.
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Klassiker och mästerverk! Tom Hanks gör en av sina bästa roller i en av 90-talets bästa filmer! Filmen är både gripande, rolig och spännande!
MaxMackan (Anmäl)   16/9 2016
Alltså det är lite fel att inte tycka om den här filmen. Den är fin och välgjord, men...jag tycker inte riktigt om den här filmen. Jag gillar manuset mer än filmen. Hur man fått ihop alltihopa. Men någonting får det att vrida sig i magen av någon typ av obehag när jag tittar på den. Svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Forrest Gump