Förtrollad av Paris

Originaltitel: Au bout du conte
Regissör:Agnčs Jaoui
Utgivningsår:2013

Om Förtrollad av Paris:

24-åriga Laura har väntat hela livet på den stora kärleken och när hon möter Sandro tror hon sig äntligen ha hittat sin drömprins. Men när sedan ytterligare en precis lika charmerande ung man dyker upp i hennes liv börjar hon undra om man kan ha mer än en själsfrände.Samtidigt har Sandro sina egna problem, för att inte tala om hans far som har fått sin dödsdag bestämd av en spådam och Marianne som kämpar med att få verklighet och saga att gå ihop på förskolan där hon sätter upp en pjäs.
Se filmen på Plejmo

År: 1958
Genre: Western
Film nr.: 19056
Billy the Kid

Agathe Bonitzer, Valérie Crouzet, Jean-Pierre Bacri, Dominique Valadié, Benjamin Biolay, Agnčs Jaoui, Arthur Dupont, Beatrice Rosen, Didier Sandre, Laurent Poitrenaux, Nina Meurisse, Clément Roussier, Serena Legeais, Bonny Durand, Candela Cottis

Jean-Pierre Bacri, Agnčs Jaoui

Komedi

Under the Rainbow

Frankrike
Diskussioner om Förtrollad av Paris  (0 diskussioner)
Kommentarer om Förtrollad av Paris (11 st)
goeran (Anmäl)   23:55 15/8
Agnčs Jaouis Au bout du conte från 2013 är en lättsam bagatell som duger gott en stunds underhållning. Som många påpekat är Jean-Pierre Bacri i klass för sig bland de medverkande skådespelarna.
KyLLo (Anmäl)   23:00 21/3
Avslappnad fransk socialrealism med sagoparalleller och riktigt bra skådespelare. Lite humor också.
erosagape (Anmäl)   15:50 27/2
Kul och historien hade sina poänger och att kärlek gestaltas är väl aldrig fel, jämfört med mord och krig.
Albion (Anmäl)   23:22 23/2
Filmens behållning är ju sidekicken med Bacri och Jaoui helt klart. Huvudstoryn däremot lämnar en hel del att önska. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
mammene (Anmäl)   19:00 20/2
Jag är väldigt förtjust i den här sortens lågmälda humor och ännu bättre då när Jean-Pierre Bacri är med, han har en naturlighet att vara rolig utan att göra så mycket, det är små nyanser. Jag är också förtjust i Agnčs Jaoui både som skådespelerska och regissör, sedan är historien, ja den bara rullar på lite hit och dit , men med mycket existentiella samtal och kärlek. Musiken, får inte glömma musiken, mycket medryckande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Förtrollad av Paris