Four Brothers

Originaltitel: Four Brothers
Regissör:John Singleton
Utgivningsår:2005

Om Four Brothers:

När deras adoptivmamma blir nedskjuten under ett rån i en matvaruaffär återförenas hennes söner för att ta lagen i egna händer och hämnas. Trots polisens protester börjar de vända upp och ner på sitt gamla bostadsområde i Detroit i sitt sökande efter hjärnan bakom det brutala mordet. Under tiden inser de att de binds samman av band starkare än blod.
Se filmen på iTunes

Regissör: Simon West
År: 2011
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
The Mechanic

Mark Wahlberg, Tyrese Gibson, André Benjamin, Garrett Hedlund, Terrence Howard, Josh Charles, Sofía Vergara, Fionnula Flanagan, Chiwetel Ejiofor, Taraji P Henson, Barry Shabaka Henley, Jernard Burks, Kenneth Welsh, Tony Nappo, Lyriq Bent, Shawn Singleton

David Elliot (III), Paul Lovett

Drama, Action, Kriminalare, Mysterium

Recension Four Brothers

- krufo sätter betyg 2 och skriver:
Four Brothers handlar om fosterbröderna Jack, Bobby, Angel och Jeremiah Mercer som samlas till sin fostermammas begravning. Hon blev skjuten vid ett rån i den lokala mataffären, men allting är förstås inte vad det ser ut att vara. Med Mark Wahlberg, i rollen som Bobby, i spetsen ger de fyra bröderna sig ut på en utredning/hämndresa i sina gamla kvarter. Det är våldsamt och grabbigt och om det inte...

Recension av Four Brothers - Läs hela!

Diskussioner om Four Brothers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Four Brothers (211 st)
ToddDowney (Anmäl)   10:45 16/6
Gillade denna när jag var yngre. Men nu när jag såg om den, så nej nej nej nej. Riktigt dåligt.. Men actionscenerna räddar den från bottenbetyg.
Bear (Anmäl)   13/9 2017
Länge sedan jag såg något som var så genomuselt.
vladi (Anmäl)   16/11 2016
Horribelt.
Canaletes (Anmäl)   25/12 2014
Fantastiskt efterblivet och IQ-befriad! En film som man inte tar på allvar. Trodde den var en seriös film inte någon korkad light-komedi, hatar när man ska blanda det med ett sånt här mordfall som ska vara berörande. Teamet som tog hand om soundtracket måste ha varit tondöva med den opassande musiken som spelades var tionde minut. Medioker näst intill skrattretande skådespel. Jag ger den en 2.a bara för att den funkar som underhållning men annars 1:a för det den är fullständigt korkat. 3.1/10.
Krille80 (Anmäl)   23/11 2014
Jag har länge haft mina ögon på denna film men beroende på en dum orsak hade jag inte sett den, den dumma saken var att jag underskattade filmen innan jag hade sett den. Detta är en bra film som lyckas balansera mellan ett finstämmigt drama om fyra adoptivbröder som sörjer sin mördade mor och massor av action, spänning och underhållning.3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Four Brothers