Borta bäst, hemma värst

Originaltitel: Four Christmases
Regissör:Seth Gordon
Utgivningsår:2008

Om Borta bäst, hemma värst:

Paret Brad och Kate träffas på en bar på självaste julafton. De har båda tagit sin tillflykt dit för att slippa besvärliga familjesammankomster. De blir kära och inser att deras lycka ligger i att försätta undvika sina dysfunktionella familjer, varje år hittar de på än värre lögner för att slippa fira jul med sina familjer. Denna jul är planen att fly till Fiji, men flygplatsen stängs ned och alla flyg blir inställda. Paret tvingas tacka ja till en familjemiddag hos Kates mamma. Det ena leder till det andra och innan de vet ordet av har paret lovat att fira jul med samtliga av sina fyra frånskilda föräldrar.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: 21 & Over
Regissör: Jon Lucas, Scott Moore
År: 2013
21 and Over

Reese Witherspoon, Vince Vaughn, Robert Duvall, Sissy Spacek, Mary Steenburgen, Kristin Chenoweth, Jon Favreau, Tim McGraw, Dwight Yoakam, Jon Voight, Katy Mixon, Steve Wiebe, Patrick Van Horn, Colleen Camp, Zak Boggan, Skyler Gisondo, True Bella Pinci

Matt Allen, Caleb Wilson, Jon Lucas, Scott Moore

Komedi, Romantik

Anywhere but Home

Diskussioner om Borta bäst, hemma värst  (0 diskussioner)
Kommentarer om Borta bäst, hemma värst (103 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/8 2017
Den här suger verkligen.
snurr (Anmäl)   26/12 2016
Stark tvåa, nära en trea. Bra skådespelare!
wasteoftime (Anmäl)   2/9 2016
Wow, här var det vedervärdigt deluxe. Rulla mall 1:a och så var det en wrap. Jag förstår inte för mitt liv hur någon någonsin tyckte det här var en bra idé att filmatisera. Det enda bra med filmen är att den till slut tar slut. 15.0 på SH-skalan.
Krille80 (Anmäl)   30/12 2014
Vince Vaughn och Reese Witherspoon spelar här karaktärer som de skulle kunna spela i sömnen. Det är i denna genre och roller som dessa de skiner starkast. Kemin mellan dem är också väldigt bra. I manuset ser man också till att aldrig låta handlingen stanna till eller tappa tempo. Sammanfattningsvis har man här en riktigt underhunderhållande film perfekt för julen och som har vett nog att klocka ur vid en speltid på 88 minuter. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Borta bäst, hemma värst