Framily

Originaltitel: Framily
Regissör:Joachim Hedén
Utgivningsår:2010

Om Framily:

När Ethan ärver ett stort gammalt hus norr om San Fransisco, bestämmer han och några av hans vänner sig för att flytta ihop och bilda en "Framily" i ett försök att snabbfixa sina respektive relationsproblem. När Kate som har ett förflutet med Ethan, en dag dyker upp och börjar bli en del av vänskapskretsen – en del av deras "Framily" – ställs deras tillvaro på ända. Ouppklarade och oförlösta känslor kommer i dagen, och alla i huset måste nu konfrontera sina egna motiv till varför de egentligen valt att bo tillsammans.

Richard Gunn, Jennifer Christopher, Jennifer O'Kain, Scott Peat, Benny Harris, Kelly Pendygraft, Reanna Nicole

Joachim Hedén

Drama

Sverige
Diskussioner om Framily  (0 diskussioner)
Kommentarer om Framily (3 st)
kennert (Anmäl)   14/7 2013
En positiv överraskning.
Mysharry (Anmäl)   7/7 2013
Svensk independentfilm på SVT, hur bra kan det vara, egentligen? Tydligen rätt bra, faktiskt. Ett intressant manus och en bra ensemble räcker ganska långt. Ända till en fyra, om man tänker efter.
erosagape (Anmäl)   20/10 2010
Det roligaste med filmen var att Hedén fanns att prata med efteråt. Filmen i sig... har inte mycken erfarenhet av kollektivboende men där såg jag inte plötsligt några nakna människor. Filmen måttligt engagerande, utom den lille ungens min när "mamma" grät.