Betyg idag: 1 049 Besökare idag: 7 027

Originaltitel: Främlingen från skyn
Regissör:Rolf Husberg
Utgivningsår:1956

Om Främlingen från skyn:

Ett flygplan störtar i närheten av ett stationssamhälle i Norrland. Några skadade tas om hand. Men en främling har också landat i skogen med fallskärm. Det är bara den unga flickan Lo, känd för sin vilda fantasi, som sett honom och ingen vill tro på henne.

Marianne Bengtsson, Alf Kjellin, Günther Hüttmann, Georg Funkquist, Arne Källerud, Sif Ruud, Lars Elldin, Gull Natorp, Meg Westergren, Gösta Prüzelius, David Stein, Herbert Curiel, Helge Hagerman

Rolf Husberg

Thriller

Sverige
Diskussioner om Främlingen från skyn  (0 diskussioner)
Kommentarer om Främlingen från skyn (10 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   16:42 22/2
Jag minns att jag gillade Lo så jag såg om den, nu måste jag framhålla slutet, det är inte ofta man ser långa scener på en station och ett industriområde - bara det gör filmen värd att se, den är dessutom spännande.
BlommigaBarbro (Anmäl)   4/10 2014
Mysig 50-tals deckare med Marianne Bengtsson & Sif Ruud som jag varmt kan rekommendera!
Harold (Anmäl)   2/10 2012
Cameron stal uppenbarligen upplösningsscenen till Terminator 2 från denna.
FabianBom (Anmäl)   6/10 2010
småspännande thriller/drama
hydrogenlakes (Anmäl)   19/7 2010
Hittade denna när jag bläddrade runt på Akademibokhandeln. Den funkar riktigt bra som en svensk Hitchcock-aktig film. Jag föll dessutom pladask för Marianne Bengtsson som Lo. Underbar rollfigur. Bra och spännande scener både på tåget (tåg funkar bra i thrillers) och i gjuteriet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Främlingen från skyn
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor