Frank

Originaltitel: Frank
Regissör:Lenny Abrahamson
Utgivningsår:2014

Om Frank:

En ung wannabe-musiker, Jon, tar sig vatten över huvudet när han går med i ett excentriskt band lett av den hemlighetsfulle Frank som sällan kommer ut ur sitt papier-maché-huvud, och hans skrämmande sidekick Clara.

Titel: Swiss Army Man
Regissör: Dominique Monfery
År: 2003
Film nr.: 19632
Destino

Domhnall Gleeson, Michael Fassbender, Maggie Gyllenhaal, Scoot McNairy, Carla Azar, François Civil, Shane O'Brien, Lauren Poole, Hayley Derryberry, Tess Harper, Bruce McIntosh

Jon Ronson, Peter Straughan

Drama, Komedi, Mysterium

Storbritannien, Irland
Diskussioner om Frank  (0 diskussioner)
Kommentarer om Frank (45 st)
WillyV (Anmäl)   3/12 2017
Otroligt originell och flödande.
Biberkolben (Anmäl)   7/10 2016
Fantastisk musik från Frank och hans band och fantastiskt dålig musik från Domnhall Gleeson. Mycket intressant och det är bitvis väldigt roligt, men samtidigt lite för segt (och ibland nästan lite för underligt, men bara nästan). Jag gillar dock galenskap och musik (som förövrigt är en slående kombination), så jag är absolut inte missnöjd! Stark trea! Det här bandet vill jag boka!
Gitarrmongot (Anmäl)   22/7 2016
Jag vet inte var (var eller vart?) alla de mediokra betygen kommer från (från eller ifrån?) men det här var ta mej tusan den finaste filmen jag sett på x antal år. Det råkar också vara den första film jag kommenterar på ett halvannat år. Men den har allt. Alla psykiatriska diagnoser i DSM-V (eller vad fan den där jäkla psykbibeln nu är uppe i), de mest inspirerande skapandeprocesserna, de vackraste jävla karaktärerna och en Michael Fassbender som gör mig så jävla avundsjuk på vår svenska stolthet Alicia Vikander så att jag ta mej tusan bara dör. Nä, jag blev berörd av den här jävla skiten, till botten av min själ (den är avgrundsdjup) och jag bara darrar av tanken på (tanken försvann, förlåt, punkt). Det här är så mycket mer än en brittisk indiefilm. Det är en femstjärnig watchamacallit av rang. Knulla, är ett bra ord för att beskriva själva upplevelsen. Vi, alltså. Jag och ni. Bra? Bra!
Barneyk (Anmäl)   1/5 2016
Filmen ligger fortfarande kvar i mina tankar på ett sätt som får mig att vilja höja till en fyra, men nä, det var för mycket som var slätstruket. Dock så vill jag säga att det är en stark trea som helhet.
Barneyk (Anmäl)   30/3 2016
Har massor med bra scener och detaljer men helheten, händelseförlopp, karaktärsutveckling, relationsutveckling osv känns allt för menlöst. Slätstruken trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Frank
Se filmen