Frankenstein '88

Originaltitel: The Vindicator
Regissör:Jean-Claude Lord
Utgivningsår:1986

Om Frankenstein '88:

Carl, en av forskarna på ett hemligt labb råkar få veta mer än han borde. Företagets ledare mördar honom och får det att se ut som en olycka. Men kroppen begravs inte som hans fru tror utan den används i ett experiment där man försöker göra en robot av kroppen genom att stoppa in den i ett exoskelett. Men problem uppstår när kroppen vaknar till liv igen i en dräkt som ger bäraren otroliga krafter. Nu ska han ha hämnd på de som dödade honom.

Titel: Tillbaka till verkligheten
Originaltitel: The Wraith
Regissör: Mike Marvin
År: 1986
Genre: Action, Romantik, Thriller, Skräck, Science Fiction
Tillbaka till verkligheten

Teri Austin, Richard Cox, Maury Chaykin, Pam Grier, David McIlwraith, Caroline Arnold

Edith Rey, David Preston

Action

The Alpha Code

Kanada
Diskussioner om Frankenstein '88  (0 diskussioner)
Kommentarer om Frankenstein '88 (9 st)
sven_usling (Anmäl)   03:56 21/7
Det är egentligen jättedåligt och förutsägbart på alla sätt och vis. Men ändå är det enormt underhållande. Plus att Maury Chaykin alltid är kul att se, trots att han här får spela ett creep.
gjoob (Anmäl)   17/2 2018
Som vilken annan hjärndöd c-action från 80-talet som helst, med skillnaden att vi här har att göra med en missuppfattad lågbudget-robocop med röstförvrängare som går runt och dödar folk och har kärleksbekymmer. Lite dumrolig, men bara lite.
dudson (Anmäl)   16/11 2014
Just a nutcase in a spacesiut.) förövrigt en skit film utan några kvaliteer" fast Pam Grier är as hård i denna.
craptastic (Anmäl)   4/7 2012
Helfestlig dräktaction. Såg svenska vhsen. Pam Griver heter hon enligt den. Hur som helst, svag för robocopaction. Högt betyg!
Maxter (Anmäl)   24/4 2011
Underhållande och spännande än idag! Jag är glad jag sprang på denna rulle på VHS under namnet: The Alpha Code.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Frankenstein '88