Frankie & Alice

Originaltitel: Frankie & Alice
Regissör:Geoffrey Sax
Utgivningsår:2010

Om Frankie & Alice:

Ett drama som handlar om en ung kvinna med personlighetsklyvning och hur hon kämpar för att inte hennes rasistiska alter-ego ska ta över
Se filmen på Plejmo

Halle Berry, Stellan Skarsgård, Matt Frewer, Phylicia Rashad, Chandra Wilson, Adrian Holmes, James Kirk, Melanie Papalia, Emily Tennant, Ildiko Ferenczi, Kira Clavell, Vanessa Morgan, Michayla McKenzie, Katharine Isabelle, Megan Charpentier

Cheryl Edwards, Marko King, Mary King, Jonathan Watters, Joe Shrapnel, Anna Waterhouse

Drama, Biografi

Kanada
Diskussioner om Frankie & Alice  (0 diskussioner)
Kommentarer om Frankie & Alice (4 st)
Gordyal (Anmäl)   13/7 2018
Typisk standardfilm. Absolut inte dålig, men inte heller bra - den bara är. Halle Berry ges möjlighet att spela ut hela sitt register - det funkar ibland. Men Stellan är trygg och bra. (6+/15)
silvertrain (Anmäl)   9/4 2017
Ett bra och gripande drama. Har ett intressant tema med människor som kan bli olika personligheter. Roligt också att Stellan Skarsgård är med.
Filmguru (Anmäl)   10/4 2011
Berry visar här vilken stor skådis hon är.
Morayeel (Anmäl)   30/11 2010
Halle tar ögonbryns-skådespeleriet till en helt ny nivå!